دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 57390

سلامت نیوز : یك متخصص طب پیشگیری با بیان اینکه ورزش ملایم تانسیون را تسکین می‌بخشد و به حفظ شادابی و درخشش پوست کمک می‌‌کند، گفت: قرار دادن سر در سطح پایین‌تر از پاها به هنگام تمرین‌های ورزشی صورت نتیجه‌ی مؤثرتری دارد.

دکتر اسماعیل ذوقی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: با افزایش سن، پوست به طور طبیعی تحلیل رفته، حالت نرمال خود را از دست می‌دهد و خطوط مشخص و چروکیدگی‌هایی ایجاد شده که عمدتاً ناشی از فرآیند توقف فعالیت کلاژن است.

وی با تاكید براینكه عادات و رفتار سالم در طراوت پوست بسیار تاثیرگذار است، گفت: زیبایی پوست از درون به خارج تظاهر می‌كند بنابراین برای داشتن پوست جذاب و سالم، رعایت اصول تغذیه‌ای ضروری است.

وی در ادامه افزود: پوست از سلول ساخته شده و سلول به تغذیه‌ی‌ صحیح نیاز دارد، رژیم‌ غذایی مناسب غنی از فیبر، سبزی‌های سبز و زرد، میوه‌های تازه، کربوهیدرات‌های کمپلکس تصفیه نشده و پروتئین کافی به عملکرد خوب بدن و داشتن پوست شاداب کمک می‌كند.

دكتر ذوقی با اشاره به اینكه خواب مناسب به حفظ شادابی و درخشش پوست کمک می‌‌کند، گفت: کمبود مزمن خواب اختلالات زیادی را موجب می‌شود، بدن انسان به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارد، هنگام خواب، فاکتورهای رشد پوست به وسیله‌ی بدن ترشح شده تولید کلاژن كرده و سپس سلول‌های جدید پوست را تحریک می‌كند.

این متخصص طب پیشگیری با تاكید براینكه ورزش ملایم تانسیون را تسکین می‌بخشد، گفت: تنش و فشار سن صورت را افزایش می دهد، تنظیم برنامه‌ی ورزشی 3 تا 4 بار در هفته به مدت نیم ساعت بسیار مفید است، تمرین‌های ورزشی صورت نیز نباید فراموش شود، باید از فشار به عضلات صورت به هنگام تکلم و تفکر اجتناب شود، حفظ آرامش صورت در تمامی موارد قابل اهمیت است.

وی گفت: مرطوب كردن صورت با کرم مناسب و دراز کشیدن و قرار دادن سر در سطح پایین‌تر از پاها به هنگام تمرین‌های ورزشی صورت نتیجه‌ی مؤثرتری دارد.

دكتر ذوقی یادآور شد: حفظ وزن مناسب جهت پیشگیری از افتادگی عضلات صورت اهمیت دارد، افزایش یا کاهش مداوم وزن به خاصیت کششی پوست آسیب وارد می‌كند.

وی گفت: باید با آرامش با پوست برخورد شود، ‌شسشوی پوست به آرامی انجام شده، از پارچه‌ی‌ نرم استفاده شود و از به كار بردن لیف‌های زبر حمام اجتناب شود، حتی‌الامکان پوست به ویژه پوست صورت و دست‌ها ‌هنگام شب در معرض هوا قرار داده شود، از روغن‌ها و کرم‌ها استفاده نشود. در این شرایط سموم بدن به خوبی دفع می‌شود.

وی یادآور شد: باید مواد غذایی غنی از ویتامین C و ویتامین B مانند مرکبات، توت و مواد دانه‌یی کامل (به ویژه جودوسر، سبزی‌های با برگ‌ سبز، انواع نخود و لوبیا)، همچنین مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین A و بتا - کاروتن، ویتامین C، ویتامین E و سلنیوم در رژیم غذایی مصرف شود.

دكتر ذوقی خاطرنشان كرد: روغن کنجد در پوست نفوذ كرده، پوست را نرم می‌كند و یکی از موادی است که اشعه‌ی فرابنفش خورشید را به طور کامل جذب می‌‌كند، این روغن کمک کننده‌ی شگفت‌آوری برای برنزه شدن طبیعی پوست است. خیار نیز محافظت کننده‌ی خوبی در مقابل نور خورشید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha