سلامت نیوز : رییس اداره داروهای مخدر و تحت كنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به پیش‌بینی نیاز 10 میلیون بطری شربت متادون تا پایان سال در كشور گفت: این میزان را تامین می‌كنیم اما اگر بیش از این هم نیاز باشد امكان تولید آن وجود دارد.

دكتر مهدی سلیمانجاهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در پاسخ به این كه آیا عدم استقبال مراكز ترك اعتیاد از شربت متادون موجب ریزش مراجعان متقاضی ترك اعتیاد شده است، گفت: با بررسی این موضوع، مشخص شد كه این مراكز ریزش معناداری نداشته‌اند و احتمالا مواردی از این دست را خود مراكز مطرح می‌كنند تا قرص متادون بازگردد.

وی با بیان این كه مشكل خاصی در زمینه تولید شربت متادون در كشور وجود ندارد، عنوان كرد: هیچ گونه مرجوعی شربت متادون نداشته‌ایم، بلكه در مقطعی با كمبود نیز مواجه شدیم كه با فعالیت شبانه‌روزی كارخانه تولید كننده این مشكل نیز برطرف شد.

رییس اداره داروهای مخدر و تحت كنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به پیش‌بینی نیاز 10 میلیون بطری شربت متادون تا پایان سال در كشور گفت: این میزان را تامین می‌كنیم،‌ اما اگر بیش از این هم نیاز باشد امكان تولید آن وجود دارد.

300 هزار بطری شربت تریاك، روی دست تولید كننده ماند

سلیمانجاهی با بیان این كه در خصوص مصرف تنتوراوپیوم (شربت تریاك) مشكلاتی وجود داشت، گفت: مراكز، شربت تریاك را مصرف نمی‌كردند، به همین خاطر كارخانه‌های تولید كننده متضرر شدند و حدود 300 هزار بطری شربت تریاك روی دستشان ماند و خسارت 3 تا 4 میلیاردی را برای تولید كننده رقم زد. یك علت این امر آن بود كه از سوی ستاد مركزی و كمیته درمان وزارت بهداشت به كارخانه اعلام نیاز شده بود اما شربت ها مصرف نشدند.وی افزود: شربت تریاك از همان ابتدا هم مصرف نمی‌شد، زیرا قیمتش بالاتر بود و مراكز رغبتی برای مصرف آن نداشتند و متادون برایشان با صرفه‌تر بود.

شربت متادون و شربت تریاك،‌ از امن‌ترین و سالم‌ترین داروها هستند

رییس اداره داروهای مخدر و تحت كنترل سازمان غذا و دارو در پاسخ به این كه آیا بناست فرمولاسیون شربت‌های ترك اعتیاد تغییر كند، گفت: شربت متادون و شربت تریاك،‌ جزو امن‌ترین و سالم‌ترین داروها هستند كه حداقل عوارض را دارند و قرار نیست فرمولاسیون آن‌ها تغییر كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha