افرادی كه محل سكونت آنها در نزدیكی خیابان‌های پرترافیك است، بیشتر مبتلا به گرفتگی عروق قلب می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان؛ به گفته متخصصان انستیتو اطلاعات پزشكی، بیومتری و اپیدمیولوژی دانشگاه دوییسبورگ آلمان علت بروز تصلب شرائین در ساكنان این مناطق، ذرات معلقی است كه در نتیجه عبور و مرور اتومبیل‌ها ایجاد می‌شود.
بنابراین گزارش؛ میزان بالای این ذرات معلق در هوای استنشاقی عامل افزایش بروز سكته قلبی و سكته مغزی است.
نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد؛ افرادی كه در نزدیكی خیابان‌های پر رفت و آمد زندگی می‌كنند، تصلب شرائین عروق قلب و عروقی كه خونرسانی به قلب را انجام می‌دهند، شدیدتر از دیگران بروز می‌كند.
بر اساس این گزارش؛ شدت تصلب شرائین در افرادی كه محل سكونت آنها تا 50 متری خیابان‌های شلوغ است 63 درصد، بین 51 تا 100 متر 34 درصد و در افرادی كه محل سكونتشان بین 101 تا 200 متر از خیابان‌های پرترافیك فاصله دارد، هشت درصد است كه علت آن متفاوت بودن میزان غلظت ذرات معلق در فاصله‌های مختلف است.
این گزارش می‌افزاید، ذرات معلق ذرات ریزی هستند كه بیشتر از طریق سوختن سوخت‌های فسیلی در صنعت و اقتصاد و سوختن چوب ایجاد می‌شوند.
محققان تاكید كردند: گرفتگی عروق بوجود آمده در اثر این ذرات معلق علت اصلی بروز سكته و ایست ناگهانی قلب است كه در تحقیقات پیشین، شیوع آن بین ساكنان اطراف خیابان‌های شلوغ بیشتر تشخیص داده شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha