در قانون بودجه امسال ردیف بودجه خاصی برای خرید و توزیع نان غنی شده در میان دانش آموزان اختصاص داده نشده است و اعتبار 250 میلیارد تومانی تنها برای شیر مدارس است.

نان غنی شده به دلیل کمبود اعتبار توزیع نمی‌شود
سلامت نیوز : دبیر کمیته ملی شیر مدارس اعلام کرد: در قانون بودجه امسال ردیف بودجه خاصی برای خرید و توزیع نان غنی شده در میان دانش آموزان اختصاص داده نشده است و اعتبار 250 میلیارد تومانی تنها برای شیر مدارس است.

علیرضا کریمیان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: با حمایت دولت و وزیر آموزش و پرورش اعتبار 250 میلیارد تومانی خرید و توزیع شیر مدارس تصویب شده است که اختصاص این اعتبار در طول سال مالی (فروردین تا اسفندماه) تامین می شود.

وی درباره اینکه آیا قرار است از امسال دانش آموزان دبیرستانی نیز از سهمیه شیر مدارس بهره مند، شود، افزود: آموزش و پرورش علاقه مند به توزیع شیر در همه مقاطع است اما با توجه به گران شدن شیر، امسال تنها شیر مدارس بین دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی توزیع می شود.

کریمیان درباره نحوه توزیع شیر در مدارس گفت: شیر مدارس باید 70 نوبت برای هر دانش آموز توزیع شود که این بستگی به برنامه ریزی مدیر مدرسه و جدول خرید و توزیع شیر در هر استان است، استانهایی که شیر استریل دریافت می کنند در یک یا دو مرحله شیر را یک روز در میان به دانش آموز می دهند، اما در مدارس شهری که شیر پاستوریزه دریافت می کنند، هفته ای سه نوبت در روزهای زوج یا فرد شیر بین دانش آموزان توزیع می شود.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس ادامه داد: البته با توجه به تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه، شیر مدارس در روزهای فرد هفته ای دوبار و در روزهای زوج هفته ای سه بار بین دانش آموز توزیع خواهد شد.وی درپایان درباره توزیع نان غنی شده در میان دانش آموزان توضیح داد: در حال حاضر توزیع نان غنی شده در دستور کار ما نیست و حتی در قانون بودجه نیز ردیف اعتباری خاصی به آن اختصاص داده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha