دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 57410

سلامت نیوز : پریسا طاهری در گفت‌وگو با فارس در مورد تدوین سند سالمندان اظهار داشت:‌ امسال برنامه بزرگداشت روز جهانی سالمند در همه 47 دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود تا در تعامل با سازمان‌های خارج از دانشگاه‌های علوم پزشکی سالمندان ارشد را شناسایی کنند و از 60 ساله‌ها تقدیر کنند. همچنین سالمندان هنرمندی که در بخش‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند را شناسایی و از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش آمار سالمندان در کشور اظهار داشت:‌ اکنون آمار سال 90 هم استخراج شده و در مقایسه با سال 85 آمار سالمندان از 7.3 درصد جمعیت به 8.2 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا 1404 با برنامه‌های کلانی که داریم به بیش از 10 درصد برسد و تا سال 1430 بین 21 تا 25 درصد جمعیت کشور سالمند خواهند بود.

رئیس اداره سلامت سالمندان تصریح کرد: ممکن است 8.2 درصد جمعیت سالمند به نظر برخی کم بیاید و درصد زیادی نیست ولی همین تعداد بیش از 35 درصد مراجعات سرپایی را برخود اختصاص می‌دهد و مطالبات درمانی و بهداشتی‌شان به دلیل بیماری‌های مزمنی که به آن مبتلا می‌شوند بیشتر است.

وی گفت: به عنوان مثال بیماری آلزایمر در سالمندان تعدادش خیلی کم است ولی به دلیل بار مالی زیادی که بر دوش خانواده و خود فرد سالمند می‌گذارد و مخارج کنترل و درمان بالایی دارد نگاه ویژه‌ای باید روی آن داشت.

به گفته طاهری امسال پژوهش را بر روی 1700 سالمند در سراسر کشور انجام دادیم که بیش از 300 پرسش در مورد وضعیت اقتصادی، اجتماعی، روانی و جسمانی، ایمنی، تغذیه و میزان درآمد، وضعیت معیشت را بررسی می‌کند که نتیجه نهایی استخراج نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha