سلامت نیوز :تحقیقات پزشکی در آمریکا هشدار داد که زیاده روی در دادن انواع آنتی بیوتیک ها به کودکان آنها را در معرض ابتلا به بیماریهای معده قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان دانشگاه نیویورک در آمریکا گفتند: هر اندازه درمان کودک با آنتی بیوتیک در سنین پایین تر باشد به همان اندازه خطر ابتلای آنها به بیماریهای معده خصوصاً بیماریهای همراه با التهاب افزایش می‌یابد که این امر به نوبه خود احتمال ابتلا به بیماری کرون را به همراه التهاب کولیت اولسراتیو (Ulcerative Colitis) افزایش می‌دهد.

بیماری کرون(Crohn's disease) یکی از بیماریهای التهابی روده است که با التهاب دیواره روده مشخص می‌شود که می‌‌تواند هر قسمتی از لوله گوارش را درگیر کند هرچند بیشتر روده باریک درگیر است.بیماری می‌تواند تمام لایه‌های روده را درگیر کند و حتی موجب فیبروز شود.

کولیت اولسراتیو نیز بیماری التهابی مزمن روده است که باعث التهاب منتشر لایه مخاطی کولون می‌شود.در بیشتر موارد تازه تشخیص داده شده کولیت اولسراتیو، بیماری به بخش دیستال یا سمت چپ کولون محدود است.تحقیقات در گذشته به وجود ارتباط بین مصرف آنتی بیوتیک ها از سوی کودکان و التهاب ها و بیماریهای معده و دستگاه گوارش اشاره کرده بود.

این تحقیقات وضع سلامت بیش از یک میلیون کودک را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد و آنها از سال 1994 تا 2009 میلادی تحت نظر و پیگیری قرار گرفتند.این تحقیقات افزایش علائم ابتلا به بیماری کرون را در کودکانی که عادت به مصرف آنتی بیوتیک ها داشتند – در مقایسه با همسن وسالان خود که در مصرف این داروها زیاده روی نکردند- نشان داد.این تحقیقات همچنین نشان داد که احتمال ابتلا به بیماری کولیت اولسراتیو در این کودکان به میزان 84 درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha