سلامت نیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن مشکلات پرستاران کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ علی لاریجانی در دیدار با رئیس کل و جمعی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری اظهار کرد: اگر اشکالاتی در اجرای قوانین مصوب، آیین نامه اجرایی یا دستورالعمل قوانین وجود دارد می توان موارد را نوشت و به معاونت نظارت مجلس برای برطرف کردن منتقل کرد.

وی ادامه داد: اگر ایراداتی درباره قوانین مصوب است و به قانون جدیدی نیاز است نیز می توان با طرح موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر تصویب قوانین بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات مربوط به مدل کاری در بیمارستانهاست و استانداردها باید دستخوش تغییر شود باید ابتدا روی افکار عمومی کار شود. همچنین باید از مسئولان اجرایی نظیر وزارت بهداشت علت وجود این نقص پرسیده شود تا اگر این مشکلات به کمبود نیروی انسانی مرتبط است برطرف شود.
 
لاریجانی با بیان اینکه با اجرای قانون ارتقای بهره وری تا حدودی حقوق و مزایای پرستاران اصلاح شد، افزود: اگر مطالعاتی در این باره انجام شود شاید بتوان در بودجه سال آینده اصلاح شود.
 
وی با اشاره به ارزشمند بودن اخلاق حرفه ای ادامه داد: امروزه در هیچ رشته ای در کشور اخلاق حرفه ای مراعات نمی شود این در حالی است که در برخی کشورها از مقاطع پایین سیستم آموزشی این موضوع آموزش داده می شود و عامل رشد کشورهای توسعه یافته علاقه مندی به کار است.
 
رئیس مجلس گفت: افرادی که به کار علاقه دارند و بخشی از زندگی آنهاست افراد موفق تری در زندگی شخصی و اجتماعی هستند.
 
لاریجانی با بیان اینکه علت پیشرفت کشورهای کوچک با منابع محدود داشتن افراد تحصیلکرده علاقه مند به کار است، افزود: بدین ترتیب میزان بهره وری افزایش می یابد.
 
وی با بیان اینکه همواره متوسط ساعت کار مفید در کشور در سطح پایین اعلام می شود، ادامه داد: هر چه میزان کار اسمی در کشور اندک باشد ضرر می کنیم از این رو در این باره باید پژوهش و کاووش بیشتری کرد تا روش های نوین اتخاذ شود.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه با تسری اخلاق حرفه ای در کشور ثمره آن به کل کشور می رسد، گفت: باید با مکانیسمهای مختلف از قبیل معرفی افراد ممتاز و... میزان علاقه مندی افراد به کار را افزایش داد البته باید در این باره از مختصات بومی و مولفه های ارزشی داخلی استفاده شود.
 
لاریجانی با تاکید بر ضرورت تعریف اخلاق حرفه ای متناسب با مولفه های بومی و اندکی اقتباس از دیگر مولفه ها افزود: همیشه علاقه مندی به کار مسائل مادی و مالی نیست جه بسا افرادی با تمکن مالی هستند که کارشان را به درستی انجام می دهند.
 
وی با اشاره به اخلاق حرفه ای پرستاران و کار مستمر و شبانه آنها در بیمارستان ها ادامه داد: چنانچه فرد به کار اهمیت دهد و بخش مهمی از زندگیش کار محسوب شود آثار مفیدی خواهد داشت و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته یکی از محورها علاقه مندی و جدی گرفتن کار است، گفت: این علاقه مندی به کار در حرفه پرستاری به لحاظ ارتباط آن با سلامت اهمیت بیشتری دارد.
 
لاریجانی افزود: تردیدی نیست که حرفه پرستاری از مشاغل شرافتمندانه و ارزشمند است به ویژه اینکه پرستاران در شرایطی بر بالین افراد حاضر می شوند که وضعیت حساس روحی و روانی دارند. پرستاران در این شرایط با رفتار و بیانشان تاثیرگذاری بسیاری دارند، از این رو پرستاران نیز باید شرایط روحی روانی مناسبی داشته باشد.
 
وی اظهار امیدواری کرد سازمان نظام پرستاری توفیقات روزافزونی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha