سلامت نیوز : قائم مقام و معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه 50 درصد صنایع آلاینده باقی مانده در کشور تا پایان سال رفع آلایندگی می شود، گفت: 80 درصد صنایع آلاینده در 8 کلانشهر کشور قرار دارند.

علی محمد شاعری در گفتگو با مهر با اعلام اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا در پایتخت و 7 کلانشهر کشور در حال انجام است، اظهار داشت: در این راستا ساماندهی واحدهای صنعتی آلاینده در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال 92 تمام صنایع آلاینده در کشور به صنعت پاک تبدیل خواهند شد.

قائم مقام سازمان محیط زیست با اعلام اینکه در سال جاری عمدتا کاهش سوخت سنگین برای صنایع آلاینده  اعمال می شود، اظهار داشت: رفع آلایندگی از صنایع آلاینده با جدیت در حال پیگیری است و  پیش بینی می کنیم  تا پایان سال جاری 50 درصد باقی مانده از صنایع آلاینده رفع آلایندگی شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع آلودگی هوا در 8 کلانشهر کشور در حال انجام است، گفت: 80 درصد صنایع آلاینده در 8 کلانشهر کشور وجود دارند و اولویت رفع آلایندگی صنایع آلاینده موضوع  برنامه  جامع کاهش آلودگی هوا است  انجام می شود که  در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و تهران در حال انجام است.

شاعری با اعلام اینکه امسال نیز جشن صنعت پاک در هفته هوای پاک بصورت سراسری در کشور برگزار می شود، تصریح کرد: در روز 29 دی ماه که روز هوای پاک نامگذاری شده است، صنایعی که مجوز زیست محیطی را از سازمان دریافت کرده اند، معرفی خواهند شد ضمن اینکه صنایع پاک امتیاز ویژه می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha