دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 57431

سلامت نیوز : سید جلیل حسینی امروز در نشست خبری انجمن اورولوژی ایران اظهار داشت: انجمن اورولوژی ایران موفق شده است تا با دریافت پرچم اورولوژی آسیا دوازدهمین کنگره اورولوژی آسیا در سال 2014 را با حضور ۲هزار متخصص در جزیره کیش برگزار کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: برگزاری این کنگره با حضور بیش از دو هزار متخصص که از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی به ایران می‌آیند و تمام هزینه‌های آنان نیز خودشان متقبل می‌شوند فرصت بی‌نظیری برای جامعه علمی ایران است و بی‌تردید امکان معرفی توان علمی کشور به سایر کشورها را فراهم می‌کند.

حسینی بیان داشت: مطابق رسم انجمن اورولوژی آسیا در هر کنگره پرچم انجمن آسیا به کشوری تقدیم می‌شود که قرار است کنگره بعدی در آن کشور برگزاری شود و طی مراسم باشکوهی در جمع اورولوژیست‌های خارجی این پرچم در تایلند به ایران اهدا شد و تا سال 2014 در ایران نگهداری می‌شود.

وی گفت: انجمن اورولوژی ایران از 10 سال قبل عضو انجمن اورولوژی آسیا شده است و برگزاری انجمن اورولوژی آسیا در هر دو سال در یک منطقه صورت می‌پذیرد که ایران توانست در رقابتی نزدیک میزبانی برگزاری دوازدهمین کنگره اورولوژی آسیا را از هند بگیرد.

رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه در کنگره قبل اورولوژی آسیا متخصصان کشورمان دستاوردهای سلول‌های بنیادین را برای متخصصان خارجی تشریح کرده‌اند که باعث تعجب و توجه آنان شد، خاطرنشان کرد: دستاوردهای متعدد دیگر از جمله فعالیت‌های بخش مجاری ادراری بیمارستان شهدای تجریش نیز مورد توجه متخصصان خارجی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha