دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
سلامت نیوز : فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش چشمگیر جرایم خشن در پایتخت خبرداد و تصریح كرد: با اجرای طرح های محله محور كه به پشتوانه مردم صورت می‌گیرد، خوشبختانه شاهد افزایش احساس امنیت در بین شهروندان تهرانی هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم  ؛ سردار حسین ساجدی‌نیا امروز در حاشیه حضور در مركز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) درباره حضور کمرنگ ماموران گشت ارشاد در تهران، گفت: بحث گشت ارشاد در پایتخت به قوت خود باقی است و روند ماموریت ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون، کافی شاپ ها طی دو مرحله مورد بازرسی و کنترل ماموران پلیس قرار گرفته اند، افزود: بیش از 95 درصد كافی شاپ‌های پایتخت از سوی ماموران پلیس امنیت مورد رصد قرار گرفته اند كه در صورت بروز تخلف، موارد به صاحبان آن اعلام تا نسبت به رفع نقص اقدام كنند.

رییس پلیس پایتخت از کاهش چشمگیر جرایم خشن خبر داد و با اشاره به استمرار طرح‌های محله محور در تهران‏، تصریح كرد: با اجرای مناسب این طرح‌ها كه به پشتوانه مردم صورت می‌گیرد ، خوشبختانه شاهد افزایش احساس امنیت در پایتخت هستیم.

سردار ساجدی نیا با اشاره به کشفیات بی سابقه موادمخدر در شهر تهران، افزود: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش سه برابری کشفیات مواد مخدر در تهران هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس پایتخت برای جمع آوری معتادان اعلام آمادگی می کند، تصریح کرد: پلیس توان جمع آوری معتادان را دارد اما سازمان‌های مربوطه باید در این مورد با پلیس همكاری كنند.

وی، جمع آوری معتادان را اولین دغدغه مردم تهران عنوان و خاطرنشان کرد: پلیس در مواقع ضروری كه حضور معتادان لامكان به معضلی تبدیل شده است با آنان برخورد می‌كند اما باید پذیرفت به واسطه اینكه مكانی برای تحویل معتادان نیست، جمع آوری آنان محقق نمی‌شود.

سردار ساجدی نیا، بیشترین دغدغه مردم در حوزه خدمات قضایی را «حکم جلب و بازداشت» عنوان و با اشاره به اجرای طرح ارائه خدمات قضایی در كلانتری‌های پایتخت، اظهارداشت: با تزریق نیروی انسانی به كلانتری‌ها تلاش می کنیم تا اقدامات این مراکز در حوزه ارائه خدمات قضایی افزایش یابد و امیدواریم با اجرای این طرح، رضایت مردم جلب شود.

این مقام ارشاد انتظامی پایتخت به رشد برخی حوزه های سرقت از جمله «سرقت خرد» اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام شده سرقت خودرو و موتور كاهش یافته است كه امیدواریم با برنامه ریزی‌های اتخاذ شده سرقت ‌های خرد نیز در تهران كاهش یابد.

وی اضافه كرد: بیش از 95 درصد از اراذل و اوباشی كه اقدام به تخریب، خودنمایی و عربده كشی در پایتخت می‌كنند كمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر می‌شوند.

سردار ساجدی نیا با اشاره به برخورد مناسب قوه قضائیه با اراذل و اوباش، اظهارداشت: روند رو به كاهش حضور و فعالیت اراذل و اوباش را به واسطه برخورد قهر آمیز و مناسب قوه قضاییه در پایتخت شاهد هستیم.

رییس پلیس پایتخت، میانگین حضور ماموران پلیس 110 از زمان اعلام تا رسیدن به سر صحنه حادثه را هفت دقیقه اعلام کرد و از رضایتمندی 94 درصدی مردم از پلیس 110 خبر داد و افزود: این میزان رضایتمندی، وضعیت مطلوبی است.

سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا خودروهای متخلفی كه قابلیت بخشودگی دارند و منع قضایی نداشته باشند، ترخیص می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha