سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 57471

سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی دانشگاه میشیگان هشدار دادند افراد میانسالی كه زیاد سیگار می‌كشند یا الكل مصرف می‌كنند به طور متوسط 10 سال زودتر از معمول به سرطان پانكراس مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان در یك مطالعه جدید دریافتند میانسالانی كه زیاد سیگار می‌كشند حدود سن 62 سالگی و میانسالانی كه الكل مصرف می‌كنند حدود سن 61 سالگی با خطر ابتلا به سرطان پانكراس مواجه می‌شوند، در حالی كه متوسط سن معمول ابتلا به این سرطان تقریبا 72 سال است.

سیگار یكی از فاكتورهای خطرزای مهم و موثر در بروز سرطان پانكراس است و الكل نیز باعث بروز آسیب‌های اكسیدیته به پانكراس می‌شود. این دو فاكتور التهابی در نهایت به سرطان منجر می‌شوند.بر اساس مطالعات جدید روی 811 بیمار مبتلا به سرطان پانكراس، دو عادت ناسالم استعمال سیگار و مصرف الكل منجر به بروز زودرس علائم این بیماری می‌شود.

به گفته پزشكان، امروزه تشخیص زودهنگام سرطان پانكراس كار دشواری است و در حال حاضر آزمایشی كه بتواند این بیماری را زودتر تشخیص دهد موجود ندارد. لذا در بیشتر موارد سرطان در مرحله پیشرفته قابل شناسایی است كه در این امر درمان را دشوار و تقریبا غیرممكن می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha