سلامت نیوز : یك روزنامه محلی بوتان در گزارش جدیدی هشدار داد: افزایش شیوع عفونت هپاتیت B در این كشور كوهستانی به یك معضل بهداشتی جدی تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دورجی وانگ چوك از پزشكان بیمارستان ملی ریفرال بوتان در این باره گفت: تنها در سال گذشته 744 مورد ابتلا به هپاتیت B در این كشور گزارش شده است.در این گزارش آمده است كه افزایش تعداد مراكز درمانی و آزمایشی باعث شده كه امكان تشخیص موارد بیشتری از ابتلا به این عفونت نیز افزایش یابد. البته در بوتان موارد ابتلا به هپاتیت A و C نیز موجود است.

به گفته پزشكان، عفونت هپاتیت B می‌تواند به سیروز كبدی و حتی سرطان كبد منجر شود. ویروس این بیماری از طریق انتقال خون، روابط جنسی نامشروع و یا استفاده از سوزن مشترك منتقل می‌شود. كشور پادشاهی بوتان كه در شرق هیمالیا واقع شده از منطقه غرب، جنوب و شرق با هند و در شمال با چین مرز مشترك دارد.

مقامات بهداشتی بین‌المللی نسبت به احتمال شیوع این عفونت به كشورهای همجوار ابراز نگرانی كرده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت این كشور اعلام كردند: هر چند در حال حاضر هیچ برنامه دولتی اطلاع‌رسانی در این خصوص وجود ندارد اما بیماران از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند می‌شوند. بیماری‌هایی نظیر مالاریا، تب دانگ و وبا نیز در این كشور شایع هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha