سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 57474

سلامت نیوز : سرپرست یكی از روزنامه‌ها در آذربایجان‌غربی معتقد است: هنوز تمام ابعاد و زوایای پیدا و پنهان ناشی از پدیده خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها برای رسانه‌ها بلکه برای صاحب نظران نیز مشخص نشده است.

عوض نادری در گفت‌و‌گو با (ایسنا) خاطرنشان كرد: خلاء موجود در هر بخش از رسانه به دلیل نبود قدرت تحلیل شرایط و وضعیت پیش آمده از سوی صاحب نظران آن بخش است.وی معتقد است: اگر در موضوع مورد بحثی، نظریه علمی و اجرایی و کاربردی دربین نباشد جای آن را مطمئنا گمانه‌زنی پر می‌کند. مجامع علمی و دانشگاهی همان‌قدر در بروز پدیده خشکی دریاچه ارومیه مسئولند که برای برون رفت از این فاجعه بزرگ نیز مسئولند.

نادری تصریح كرد: سوژه‌پردازی کار رسانه‌ها است و در واقع این خبرنگاران در بخش‌های مختلف هستند که همواره زورق سوژه را حتی در شرایط پیچیده و با پاسخ‌های مناسب و علمی و به دور از حب و بغض‌ها و البته با رویکرد سازنده و کارساز به ساحل مقصود که همان ایجاد آرامش در جامعه است، می‌رسانند.

وی، خشک شدن دریاچه ارومیه را یک واقعیت و پدیده ملموس دانست و افزود: این بحران را هرکسی به زبانی گواهی می‌دهد و این موضوع به اقتضای ارزش خبری مجاورت در پیشگاه مردم بومی و محلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نادری تاکید کرد: از یاد نبریم پدیده‌های طبیعی به خصوص بروز خشکسالی، به واسطه تجربه تلخ بشری یکی از موارد دلهره‌آور است و مردم شاید بیشتر از هر پدیده طبیعی دیگر از این موضوع واهمه دارند.

این روزنامه گار به موج رسانه‌ای پروژه ساخت پل میانگذر دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: پافشاری و استمرار کار رسانه‌ها در پروسه 30 ساله برای ساخت این پل را نباید نادیده گرفت که هریک در وسع خود از زاویه‌ای دنبال کار را گرفتند تا این طرح بزرگ به فراموشی تبدیل نشود.نادری گفت: در مواجه با هر پدیده‌ای، اگر رسانه‌ای علمی عمل كند، آن موضوع علمی پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha