سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 57485
سلامت نیوز : درحالی‌كه به طور مداوم در حال جر و بحث با همسر خود هستید احساس می‌كنید كه انتخاب خوبی در ازدواج نداشته‌اید و شاد نیستید از این مسئله رنج می‌برید و احساسات منفی باعث پرخاشگری‌تان می‌شود. برخی كارشناسان می‌گویند با به اشتراك گذاشتن افكار از دعوا و نزاع دور شده و متوجه خواهید شد كه ارزش ندارد ذهن خود را آشفته كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ این روش درواقع باعث بهبود روابط در ازدواج می‌شود.

مبارزه بیش از حد با تلفن
بعد از داشتن یك روز طولانی كه با همسر خود در رقابت بوده‌اید و خشمگین به نظر می‌رسید تمایل دارید به او پیامك دهید. بهترین راه این است كه در زمان عصبانیت با تلفن‌همراه به مبارزه نپردازید. بنابراین هر زمان احساس آرامش كردید به یك تماس تلفنی با میزان مكالمه 5 دقیقه‌ای به تغییر رابطه‌تان پایان دهید. اگر از این قوانین در زندگی پیروی كنید هیچ زمان كار سخت و فعالیت‌های طاقت‌فرسا شما را خسته نخواهد كرد پس بهتر است گفت‌وگو را امتحان كنید تا سطح استرس‌تان پائین آید و در رفتار با همسرتان شادتر و پرانرژی‌تر برخورد كنید.

شكایت كردن
هنگامی‌كه از همسرتان ناراحت هستید و تمایل به شكایت و گله دارید بهتر است روش خود را تغییر دهید و كمی شیوه‌های رفتاری‌تان را عوض كنید. با كمك گرفتن از خانواده و پدر و مادر همسرتان با یكدیگر به تصمیم قاطعانه‌ای برسید كه او را متقاعد كند.
به طور مثال وقتی او بیمار است بهتر است او را راضی كنید تا نزد پزشك برود چون او برای داشتن رفاه، مدام در حال مبارزه است. به همین دلیل صدمات جسمانی خود را جدی نمی‌گیرد. در حالی‌كه وی نیاز به مراقبت دارد تا بتواند در ابعاد مختلف زندگی و كار تمركز داشته باشد. هنگامی‌كه دلسوزی‌های همسر خود را می‌بیند متقاعد می‌شود باید به پزشك معالج مراجعه كند.

قدرت در مقابل فرزندان
یكی از تصمیماتی كه والدین باید در مورد تربیت فرزندان اتخاذ كنند این است كه پرداختن به بازی‌های ویدئویی و كامپیوتری بیش از حد به كودكان آسیب می‌رساند بنابراین اعمال قدرت از سوی پدر باعث می‌شود تا فرزندان حد و مرزهای خانواده را بشناسند و اعمال قدرت درست را بیاموزند. پدر و مادر باید از فرزندان حمایت كنند و در تصمیم‌گیری‌ها آنان را شركت دهند. والدین بهتر است در سبك‌های فرزندپروری متفاوت به دور از حضور كودكان به بحث و گفت‌وگو در این مورد بپردازند.

هزینه كردن در زندگی
هنگامی كه قصد دارید برای همسرتان رفاه یا امكاناتی را فراهم كنید قبل از هر نكته باید به این مسئله فكر كنید كه آیا پول زیادی را باید صرف كنید یا توجه‌تان به وسایل بیش از حد ارزان باشد. اما توصیه می‌شود در این مورد، انگیزه‌های همسر خود را جویا شده و به آنها توجه كنید. همیشه با شریك زندگی‌تان مشورت كرده و مسائل مهم را در میان بگذارید این یك قانون برای داشتن آینده‌ای روشن است. در ساعت‌های اضافی و زمانی كه احساس تنهایی می‌كنید نیاز دارید كه با نوشیدن یك فنجان چای یا قهوه لحظات خوشی را تجربه كنید. همه افراد برخی روزها كسل هستند و برخی اوقات دیگر شاد هستند.

در زمان‌هایی كه اوقات‌تان تلخ است به عنوان یك همسر برای شكایت و گله طرف مقابل نقش یك شنونده خوب را ایفا كنید در تعطیلات سرگرم‌كننده به سفرهای خانوادگی بپردازید تا محبت و سازگاری در زندگی همیشه وجود داشته باشد زیرا صمیمیت كمرنگ در خانواده افراد و اعضای آن خانواده را عصبی می‌كند و به سوی خلق و خوی بد می‌كشاند. بنابراین برای داشتن زندگی آرام و سرشار از محبت و صمیمیت نیاز به اصول و داشتن قوانینی است كه زندگی را زیباتر جلوه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha