سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: طرح ملی تحکیم خانواده به منظور آموزش دختران بزودی در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر اللهیاری در دومین نشست تخصصی مددکاران و مشاوران نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مطالعات نشان داده است که دیگر عظمت کشورها در داشتن ذخایر زیرزمینی نیست اظهار داشت: دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که با داشتن برج و کارخانه و یا جنگ افزارها قدرت جهان است. امروزه ثابت شده که قدرت و سرمایه هر کشوری نیروی انسانی متعهد است. نیروهای انسانی قوی کلید طلایی پیشرفت در کشور هستند.

وی با اشاره به وضعیت مشاوره در کشور گفت: مشاوران باید همیشه ایمان دینی و پایبندی به دین را در دستور کار خود قرار دهند ما نیز براساس فرمایشات مقام معظم رهبری طرح تحویل بنیادین در نظام مشاوره را بزودی اجرا می کنیم تا تمامی خانواده‌ها بتوانند از مشاوره استفاده کنند.

اللهیاری به افزایش اختلالات فکری اشاره کرد و تاکید کرد: در گذشته تهدیدها علیه کشور به صورت نظامی و در قالب جنگ بود ولی اگر امروز نتوانیم تهدیدات فکری را که از سوی دشمن اعلام می‌شود شناسایی کنیم فرد از درون می‌پاشد. این در حالی است که افرادی که دارای باور روحی و دینی محکمی هستند در صورت تهاجم فرهنگی هیچ مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.

رئیس نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: متاسفانه امروز فقدان مهارتهای زندگی در کشور وجود دارد و روانشناسی باید بر اساس آموزه‌های اسلامی انجام شود.

وی از اجرای طرح ملی خانواده پایدار خبر داد و افزود: ‌طرح ملی خانواده پایدار ویژه دختران براساس آموزه‌های دینی به اجرا در می‌آید تا فرد بتواند بعد از ازدواج مهارتها را فرا گرفته و حتی بعد از بچه دار شدن بداند چگونه او را تربیت کند. بسیاری از ناراحتیهای اجتماعی و فکری که در افراد به وجود می‌آید ناشی از ارتباط خوب نداشتن مادر با کودک در یک سال اول زندگی است.

اللهیاری با اعلام آمادگی برای آموزش کارکنان نیروی انتظامی گفت: آمادگی داریم تا مرکزی مشترک با نیروی انتظامی تاسیس کنیم تا امنیت سلامت روانی جامعه به صورت روزانه بررسی و پایش شود.

وی با اشاره به اینکه درصد تصادفات رانندگی در کشور بسیار بالا است تصریح کرد: درصدت تصادفات در کشور بسیار بالا است و ما به دنبال طرحی مشترک با نیروی انتظامی هستیم تا بتوانیم افرادی را که شغل شان رانندگی است را قبل از گرفتن گواهینامه مجدد مورد آزمایش سلامت روان قرار دهیم. بسیاری از این افراد معتاد هستند یا اگر معتاد نباشند به علت کنترل نکردن خشم خود دچار مشکل می‌شوند چرا نباید آزمون تست سلامت هماند آزمون چشم در هنگام گرفتن گواهینامه وجود داشته باشد.

رئیس نظام روانشناسی و مشاوره کشور در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد شیاد به صورت غیرقانونی اقدام به انجام مشاوره می کنند افزود: اگر چه ممکن است افرادی که از این سازمان مجوز گرفته‌اند تخلفاتی را انجام دهند اما بسیاری از افراد شیاد به دلیل اینکه می‌خواهند پول کلانی را از خانواده‌ها بگیرند خود را به عنوان مشاور معرفی کرده و بدون مجوز اقدام به انجام مشاوره می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha