سلامت نیوز : نظر سنجی انجام شده بر روی هفت هزار نفر در هفت کشور اروپایی نشان می دهد از هر 10 کارمند یک نفر به دلیل افسردگی به مرخصی می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ نظرسنجی Mori برای انجمن افسردگی اروپا در انگلیس، آلمان، ایتالیا، دانمارک، ترکیه، اسپانیا و فرانسه انجام شده است.افراد مورد نظر سنجی در انگلیس، دانمارک و آلمان بیش از دیگران به دلیل افسردگی، به مرخصی می رفتند.در کل ابتلای 20 درصد از این هفت هزار نفر مورد نظرسنجی، به افسردگی تشخیص داده شده بود.

بیشترین میزان افسردگی در انگلیس بود که 26 درصد از کارمندان را شامل می شد و کمترین میزان در ایتالیا بود که 12 درصد، افسرده بودند.در بین کارمندانی که به افسردگی مبتلا بودند آلمان (61درصد)، دانمارک (60درصد) و انگلیس (58درصد) به دلیل افسردگی مرخصی می گرفتند در حالی که این میزان در ترکیه 25درصد بود.محققان پیش از این، هزینه افسردگی در سال 2010 در سراسر اتحادیه اروپا را 92 میلیارد یورو تخمین زده بودند. به اعتقاد آنها کاهش خلاقیت و یا کاهش عملکرد که موجب افزایش هزینه ها شده است.
 
این کارمندان افسرده به طور میانگین 36 روز مرخصی می گرفتند این میزان در انگلیس 41 درصد و در ایتالیا 23 درصد بود.در سراسر کشورهای مورد بررسی از هر چهار نفر مبتلا به افسردگی یک نفر می گفت افسردگی اش را به رئیس اش نگفته است.از هر سه نفر یکی می گفت اگر رئیس شان از افسردگی آنها مطلع شود شغلشان به خطر می افتد.
 
یک سوم از این 792 مدیر مورد بررسی می گفتند هیچ حمایت رسمی برای کمک به کارمندان مبتلا به افسردگی وجود ندارد.اما این وضعیت در انگلیس بهتر است چرا که 117 مدیر مورد بررسی حمایت مطلوبی برای کارمندان افسرده خود داشتند. دکتر "وینچنزو کاستیلولا" مدیر انجمن افسردگی اروپا می گوید نتایج این نظرسنجی نشان می دهد باید آگاهی و حمایت از کارمندان و روسا در تشخیص و مدیریت افسردگی در محیط کار افزایش یابد.
 
"استفن هوگز"  از بخش امور اجتماعی و کار پارلمان اروپا در این باره می گوید: افسردگی در محیط کار یک چالش شغلی و اجتماعی است که آسیب های جدی به بار می آورد و نیازمند توجه و اقدام از سوی اتحادیه اروپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha