سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
سلامت نیوز : سردار حسین رحیمی در خصوص برنامه های مهم ترافیكی پلیس برای نیمه باقی مانده سال گفت: طرح های ویژه ای را در قالب طرح مهر به اجرا می گذاریم كه برخورد با موتورسواران متخلف، ساماندهی گذرگاه های عابر پیاده و برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز از مهم ترین آنها است. ضمن اینكه ماموران در اطراف مدارس مستقر می شوند و با همكاری آنها سعی می كنیم حوادث ترافیكی برای دانش آموزان را به حداقل برسانیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ وی در خصوص دغدغه والدین در خصوص سرویس مدارس گفت: برنامه های بسیاری برای رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفته شده است و قبل از بازگشایی مدارس تمام آنها در كلاس های آموزشی شركت كرده اند. معتقدیم اگر رانندگان سرویس را تحت آموزش قرار دهیم دانش آموزان نیز از آنها الگو گرفته و شاهد رفتارهای نمونه ترافیكی خواهیم بود.

رحیمی افزود: در سال تحصیلی گذشته هیچ حادثه ای برای سرویس مدارس در پایتخت رخ نداد اما نداشتن معاینه فنی و سوار كردن بیش از ظرفیت خودرو دو تخلف عمده سرویس مدارس است. امسال خط قرمز پلیس نداشتن معاینه فنی یا رعایت نكردن قوانین توسط راننده سرویس است.رئیس پلیس راهور تهران در خصوص آخرین وضعیت ترافیكی اتوبان رسالت با توجه به راه اندازی خط 5 اتوبوس های تندرو از میدان آرژانتین تا مترو دردشت تاكید كرد: با راه اندازی این خط قشر زیادی از مردم در فاصله ای 10 دقیقه ای از متروی دردشت به میدان آرژانتین می رسند. پیش بینی می كنیم تعداد مسافربرهای شخصی با راه اندازی این خط كاهش یافته، ضمن اینكه خطوط عادی اتوبوس كه با بی آرتی موازی می شوند از چرخه حذف و این عامل باعث كاهش ترافیك می شود. از نظر پلیس تغییر محسوسی در خصوص ترافیك این مسیر نباید رخ دهد.
رحیمی از برخورد با خودروهای پارك شده در حاشیه بزرگراه خبر داد و افزود: طبق قانون توقف در بزرگراه ها ممنوع است و نباید هیچ خودرویی به جز شرایط اضطرار در حاشیه بزرگراه ها توقف كند. متاسفانه رانندگان عادت كرده و این موضوع را به اشتباه فرا گرفته اند. در بزرگراه رسالت اصناف نیز فكر می كنند می توانند پیاده روها را به تسخیر خود درآورند به همین دلیل بسیاری از پیاده روهای حاشیه ای این بزرگراه توسط اصناف اشغال شده است. توقف در حاشیه بزرگراه ها ممنوع است و پلیس براساس قانون خودروی متخلفان را به پاركینگ منتقل می كند.

رئیس پلیس راهور تهران تصریح كرد: خوشبختانه دیگر پاركبان تقلبی نداریم و برخی پاركبان ها تنها مرتكب تخلفات اندكی می شوند. مدیران شركت ها روی رفتار پاركبان ها نظارت دارند ولی پلیس نیز بر كار پاركبان ها نظارت كرده و با تخلفات آنها برخورد می كند. خوشبختانه با نصب 15 هزار دستگاه پارك حاشیه ای میزان تخلفات پاركبان ها كاهش یافته است. البته بار دیگر به پاركبان های متخلف هشدار می دهیم كه در صورت ارتكاب تخلف جلوی ادامه فعالیت آنها گرفته می شود.
پل های عابر پیاده استاندارد نیست

وی با اعلام اینكه برخی از پلی های تهران برای سالمندان استاندارد نیست تاكید كرد: پل های عابر پیاده به صورت كامل استاندارد نیست و برای سنین مختلف پیش بینی نشده است.ما تاكید كردیم كه باید از پله های برقی استفاده كنند البته بخشی از عابران خود نیز رعایت نمی كنند و از سر غفلت از حصارهای ورودی بزرگراه ها عبور كرده و وارد مسیر راه می شوند. یكی از عیوب مهم در خصوص پل های هوایی این است كه فرهنگ استفاده از آن در میان شهروندان جا نیفتاده است.

تهران رتبه نخست كاهش تلفات
رحیمی در مورد مهم ترین برنامه های پلیس برای كاهش تصادفات گفت: مهمترین اقدام فرهنگ سازی در میان رانندگان است. باید رفتارهای ترافیكی را در میان رانندگان پیاده كرد و از سامانه های مكانیزه برای كنترل ترافیك استفاده كنیم. به دنبال فرهنگ سازی هستیم اما این اقدام آرام آرام رخ داده و زمان بر است. خوشبختانه طی 5/2سال گذشته تهران رتبه نخست كاهش تلفات رانندگی را در كشور به دست آورده است. متأسفانه برخی رانندگان رفتارهای غلط ترافیكی برایشان عادت شده است كه ترك این امر نیاز به شش ماه تا یك سال فرهنگ سازی دارد.

وی با اشاره به اینكه طرح راه اندازی مناطق نمونه ترافیكی ادامه دارد، افزود: این طرح متوقف نشده است و پلیس اجرای برنامه های خود را در مناطق برای بهبود وضعیت ترافیك دنبال می كند پس از ساماندهی پارك حاشیه ای به دنبال كنترل عبور و مرور عابران و ساماندهی گذرگاه های عابر پیاده هستیم.به گفته رئیس پلیس راهور، كار بررسی و اصلاح تابلوهای ترافیكی سطح شهر با همكاری شهرداری آغاز شده است و تیمی مشترك هر هفته تابلوهای یك خیابان را اصلاح می كند. این اقدام در سراسر تهران در حال انجام است و به زودی تمام تابلوهای سطح شهر آمایش و اصلاح می شود.رحیمی در مورد آخرین وضعیت نصب دوربین در خروجی های طرح ترافیك و محدوده زوج و فرد اظهار داشت: هم اكنون كار تابلوگذاری خروجی های طرح محدوده طرح ترافیك آغاز شده است و به زودی دوربین های نظارتی نصب می شود. البته در محدوده زوج و فرد به جهت اینكه محدوده جدیدی را پیشنهاد داده ایم اما شورای عالی ترافیك نظری در مورد آن نداده است طرح نیمه كاره مانده است.

برخورد با تخلفات شبانه
وی با اعلام اینكه طرح ویژه برخورد با تخلفات شبانه تداوم می یابد افزود: خوشبختانه با اجرای طرح ویژه برخورد با تخلفات شبانه در طول فصل تابستان تخلفات رانندگی به شدت كاهش یافت. در هفته آخر شهریور ماه دیگر شاهد ترافیك های شبانه نیستیم و حضور مردم برای خرید ترافیك عصرگاهی در تهران افزایش یافته است. ساعت پیك ترافیك تغییر كرده و از غروب آفتاب آغاز و تا ساعتی از شب ادامه دارد. تخلفات شبانه آثار بدی را به همراه دارد و حوادث آن عمدتا دلخراش است. بعد از بازگشایی مدارس نیز پلیس همانند گذشته با تخلفات شبانه قاطعانه برخورد می كند. هم اكنون گشت شبانه در بزرگراه های پایتخت فعال است و پلیس سخت تر از گذشته با تخلفات برخورد می كند.
رحیمی به اجرای طرح كنترل گذرگاه های پایتخت اشاره كرد و گفت: اجرای این طرح را موفقیت آمیز می دانم چرا كه در گذشته از هر 10نفر كه پشت عابر می ایستادند 8نفر عبور می كردند اما خوشبختانه هم اكنون بیش از 8نفر هنگامی كه چراغ عابر قرمز است پشت خط می ایستند. كار سختی نیست و فكر می كنیم بتوانیم این فرهنگ را در میان عابران پیاده جا بیندازیم.

آموزش اجباری رانندگان متخلف تهرانی
رئیس پلیس راهور تهران از اجرای طرح آموزش اجباری رانندگان متخلف تهرانی خبر داد و تصریح كرد: براساس طرح كه از چندی قبل به اجرا درآمد تمامی رانندگانی كه مرتكب تخلف شوند و خودروی آنها توقیف شوند قبل از ترخیص باید آموزش های اجباری را برای ترخیص خودرو ببینند. در گذشته به صورت رندومی رانندگان تحت آموزش قرار می گرفتند اما هم اكنون تمام رانندگانی كه خودروی آنها توقیف شود باید آموزش های لازم را ببینند در غیر این صورت خودروی آنها ترخیص نمی شود. علاوه بر متخلفان پلیس آمادگی دارد آموزش های لازم را به كاركنان سازمان ها ارائه كند. امروز در لایه های مختلف جامعه از حوزه های علمیه تا مهدكودك ها و اصناف حضور داریم و آموزش های لازم را به آنها ارایه می كنیم.

برخورد با افرادی كه با جان مردم بازی می كنند
وی در پایان با بیان اینكه پلیس بر سر جان مردم با كسی تعارف ندارد و با جدیت به دنبال افزایش ایمنی راه و خودرو است، افزود: در تصادفات منجر به جرح و فوت پس از بررسی اگر دستگاهی سهل انگاری كرده باشد موضوع به مراجع قضایی اعلام و با متخلفان برخوردهای لازم می شود. در مورد راه ها نیز باید گفت ایمن سازی معابر شهر تهران پس از برگزاری جلساتی با شهرداری آغاز شده است و كار ایمن سازی اتوبان یادگار امام انجام شد ضمن اینكه چندی قبل با ایمن سازی تونل توحید میزان حوادث ترافیكی در این تونل به صفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha