سلامت نیوز : در حالی كه رییس مركز تحقیقات سلولی صارم افزایش سقط جنین و بارداری خارج از رحم طی دو سال اخیر را ناشی از پارازیت‌ها و امواج الكترومغناطیسی و افزایش آمار سقط جنین غیرعمدی را 3/5 درصد و آمار بارداری خارج رحم را حدود دو درصد دانست، وزارت بهداشت این ادعا را از اساس بدون پایه علمی اعلام كرد و ارتباط بیماری‌هایی چون سرطان و سقط جنین را با پارازیت‌ها غلط اعلام كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ دكتر ابوطالب صارمی، رییس مركز تحقیقات سلولی صارم پیشتر اعلام كرده بود با اینكه وزارت بهداشت درباره تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت انسان تاكنون گزارشی منتشر نكرده است، اما متخصصان گروه‌های مختلف پزشكی همچنان درباره آثار این امواج روی سلامت مردم هشدار می‌دهند. ناباروری در مردان از جمله بیماری‌های شایع در این زمینه است.

علی گورانی، رییس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اما در گفت‌وگو با ایرنا، با تاكید بر فقدان استناد علمی ادعاهای مربوط به تاثیر پارازیت‌های ماهواره‌یی بر سلامتی انسان و بروز بیماری‌هایی مانند سرطان یا سقط جنین گفت: ادعاهای افراد حقیقی و حقوقی در زمینه عوارض پارازیت‌های ماهواره‌یی، عوام‌فریبی و بزرگنمایی هدفدار است. وی در این خصوص افزود: «البته پارازیت‌ها كاملا هم بی‌اثر نیستند اما اینكه بخواهیم یك عارضه و بیماری را به طور مستقیم با یك پدیده خاص، ارتباط دهیم باید برای اثبات آن آزمایش‌های علمی انجام شود. شدت انرژی آنتی‌سیگنال‌ها (پارازیت‌ها) بیشتر از سیگنال‌های (امواج) ماهواره‌یی نیست و به هر حال مردم به طور مرتب از ماهواره‌ها استفاده می‌كنند و تمام افراد چه افرادی كه ماهواره دارند و چه كسانی كه ندارند، این امواج را دریافت می‌كنند.ادعاهای مبنی بر نسبت دادن ارتباط مستقیم بیماری‌ها با پارازیت‌های ماهواره‌یی، كلی‌گویی است و انجام مانور روی این ادعاها برای آن است كه مخاطبان، اصل قضیه را فراموش كنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha