رییس سازمان نظام پزشكی كشور با اشاره به اهتمام این سازمان به اجرای برنامه‌های آموزش مداوم برای پزشكان عمومی به تعداد زیاد این پزشكان در كشور اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بیش از 190 هزار نفر خانواده جامعه پزشكی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر شهاب الدین صدر با اشاره به این كه در حال حاضر بیش از 100 هزار پزشك در كشور وجود دارد، گفت: از این تعداد 75 هزار نفر پزشك عمومی، 25 هزار نفر متخصص و فوق تخصص، 20 هزار نفر دندانپزشك، 13هزار نفر داروساز، 3 هزار و 500 نفر متخصص علوم آزمایشگاهی، 47 هزار نفر ماما و تعدادی هم از رشته‌های پیراپزشكی مانند فیزیوتراپی هستند.

صدر با ابراز خرسندی از این كه امروزه برخلاف سالهای اول بعد از انقلاب اسلامی الزامی به ارجاع بیمار به كشورهای خارجی وجود ندارد، گفت: این امر نشان دهنده بالاترین شاخص‌های پیشرفت كشور ما در زمینه پزشكی است.

رییس سازمان نظام پزشكی كشور با انتقاد از توجه ناكافی مسئولان به نظام سلامت كشور گفت: سلامت باید به عنوان امری بنیادی در جوامع در نظر گرفته شود.


تعرفه‌های خدمات پزشكی بخش دولتی غیرواقعی است

وی با غیرواقعی خواندن تعرفه‌های بخش دولتی خاطرنشان كرد: این تعرفه‌ها تناسبی با خدمات ارائه شده ندارد و در آینده این موضوع به صورت مشكلی جدی خود را نشان خواهد داد.

صدر افزود: در این شرایط تعرفه‌های خدمات پزشكی در بخش دولتی و بخش خصوصی زیاد می‌شود. این در حالی است كه بسیاری از پزشكان ما در بخش‌های دولتی فعالیت می‌كنند و این فاصله زیاد تعرفه‌های خدمات پزشكی در دو بخش دولتی و خصوصی مشكلات زیادی را برای آنها ایجاد كرده است.

رییس سازمان نظام پزشكی با اشاره به 4 هزار و 500 تومان سرانه درمان كه در شورای عالی بیمه و دولت تصویب شده، به رقم كارشناسی سرانه درمان معادل 8 هزار و 500 تومان اشاره كرد و گفت: با این تفاوت فاحش بین سرانه واقعی و سرانه اعلام شده پاسخگویی به نیازهای سلامت مردم در بخش خدمات بسیار مشكل است.

وی از دولت و مجلس خواست تا رسیدگی به سلامت را در جامعه از اولویت‌های خود قرار دهد.

وی همچنین با تاكید بر اینكه در اعلام تعرفه‌های بخش خصوصی، سازمان نظام پزشكی همه تلاش خود را برای ملاحظه شرایط مردم انجام داده گفت: تعرفه‌های اعلام شده بخش خصوصی حداقل محاسبات انجام شده بود.

رییس سازمان نظام پزشكی به نابسامانی تبلیغات پزشكی به عنوان یكی از مشكلات جامعه پزشكان اشاره كرد و گفت:‌ در آیین نامه تبلیغات پزشكی فقط درج مشخصات، آدرس، زمان كار و تخصص پزشك جایز است.

صدر با اشاره به اینكه از آغاز طرح ساماندهی خدمات پزشكی تاكنون با 2 هزار متخلف برخورد شده از همه پزشكان خواست تا برای حفظ حیثیت پزشكی و جایگاه مقدس خود در انجام تبلیغات پزشكی دقت كافی مبذول كنند.

رییس سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه در سالهای گذشته پزشكان در مورد مالیات با مشكلاتی مواجه می شدند، به امضای توافق نامه مالیاتی با سازمان مالیاتی در اواخر سال 85 اشاره كرد و یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه برخی ضرایب مالیاتی كاهش یافته‌اند.

صدر تاكید كرد: پزشكانی كه تاكنون اظهار نامه مالیاتی خود را تسلیم نكرده‌اند فقط تا پایان تیرماه فرصت دارند تا این اظهار نامه را تحویل مسئولان دهند.

وی، یكی دیگر از مشكلات جامعه پزشكی كشور را انعقاد قرارداد شركت‌های بیمه‌گر با پزشكان عنوان كرد و گفت:‌ مقداری از این مشكل به علت اعلام دیرهنگام تعرفه‌های غیردولتی صورت گرفته است و برخی شركت‌های بیمه گر با سوء استفاده از این تاخیر در پی آن هستند كه از وظایف خود سرباز زنند.

وی با تاكید بر نقش اساسی شركت‌های بیمه گر در حوزه‌های درمانی هشدار داد: چنانچه شركت‌های بیمه گر در وظایف خود كوتاهی كنند با افزایش فشار مالی بر دوش مردم در نظام سلامت كشور نیز خلل ایجاد می‌شود.

صدر از شركت‌های بیمه گر خواست تا با درنظر گرفتن تعرفه‌های قانونی تعیین شده با پزشكان سراسر كشور قرارداد ببندند و نسبت به پرداخت مطالبات جامعه پزشكی اقدام كنند.


به زودی مشكل بنزین پزشكان مرتفع می‌شود

رییس سازمان نظام پزشكی كشور با اعلام اینكه دغدغه كنونی پزشكان مشكل كمبود بنزین است، به طرح سهمیه بندی بنزین به عنوان یك طرح كارآمد از نظر مباحث اقتصادی اشاره كرد و گفت: اما باید توجه داشت كه در این میان باید به اقشاری كه بیشتر از سایرین نیازمند بنزین برای انجام فعالیت‌های خود هستند توجه بیشتری داشت.

صدر با اعلام این كه با تماس‌های رییس جمهور، وزیر نفت و وزیر كشور مشكل بنزین جامعه پزشكی پی‌گیری شده، ابراز امیدوای كرد: در روزهای آینده درخواست افزایش سهمیه بندی بنزین پزشكان تایید شود.

وی خبر داد: این مشكل در حال حاضر در شرف حل شدن است.

وی همچنین به مسئله طرح ترافیك به عنوان یكی دیگر از مشكلات جامعه پزشكی اشاره كرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشكلات محدودیت‌های ارائه طرح ترافیك به پزشكان حل شده و پزشكان نیازمند طرح ترافیك می‌توانند از طریق اینترنت اقدام به ثبت نام طرح ترافیك كنند.


تشكیل بیمه نظام آسایش در سازمان نظام پزشكی

رییس سازمان نظام پزشكی با اشاره به اینكه بسیاری از پزشكان كشورمان تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای قرار ندارند از تاسیس بیمه نظام آسایش به عنوان نهاد كارگزاری بیمه خبر داد.

صدر با بیان این كه این امر در جهت استقلال سازمان نظام پزشكی است، گفت: پزشكان، خانواده‌های آنها و سایر اقشار متقاضی می توانند از این بیمه مكمل استفاده كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha