سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 57541

سلامت نیوز :  یك متخصص طب سوزنی و داروهای گیاهی گفت: طب سوزنی در بهبود و درمان انواع فلج از جمله فلج‌های پس از سکته مغزی بسیار كمك‌ كننده است.

دكتر امیر هومن كاظمی در گفت‌وگو با ن (ایسنا)، با بیان اینكه طب سوزنی در درمان عوارض مختلف پس از سکته مغزی از جمله فلج یک نیمه بدن، اختلال بلع و تکلم، اختلال در راه رفتن وسایر مشکلات حسی- حرکتی یکی از بهترین روش‌هاست، افزود: ممكن است برخی بیماران پس از استفاده از طب سوزنی به طور كامل درمان شوند اما بعضی بیماران تنها بهبود نسبی بیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: از طب سوزنی می‌توان برای کمک به درمان تمام بیماری‌های سیستم اعصاب از جمله پاركینسون، ام اس، بی‌خوابی ، سردردهای میګرنی و تیک‌های عصبی استفاده كرد. این روش همچنین برای افرادی که فلج ناشی از ضایعات مغزی یا مادرزادی دارند نیز كمك‌ كننده است. حتی بیمارانی كه قطع نخاع شده‌اند نیز می‌توانند با استفاده از آن برخی از توانایی‌های خود را بازیابند.

این متخصص طب سوزنی و دارو‌های گیاهی اظهار كرد: بر اساس اندیكاسیون‌هایی كه سازمان جهانی بهداشت اعلام كرده علاوه بر بیماری‌های سیستم اعصاب طب سوزنی برای بیماری‌های روان وافسردګی، بیماری‌های عضلانی اسكلتی، دردهای ستون فقرات گردنی، كمر، شانه‌ و بیماری‌های مفصلی، مشکلات قاعدګی و بیماری‌های ګوارشی و کاهش وزن نیز موثر است.

دكتر كاظمی اضافه كرد: طب سوزنی در درمان بیماری‌های پوستی مثل جوش و لك‌های صورت، نازایی و مشكلات جنسی، چاقی و لاغری، ترک سیګار و اعتیاد نیز نقش كمك‌ كننده‌ای دارد.وی با بیان اینكه طب سوزنی یك روش‌ درمانی بدون عارضه است، افزود: طب سوزنی یكی از محبوب‌ترین و فراگیرترین شاخه‌های طب مكمل و جایگزین است كه به دلیل اثرات درمانی و بی عارضه بودن در چند دهه گذشته به سرعت در دنیا گسترش پیدا كرده است.

این عضوکمیته علمی فدراسیون جهانی طب سوزنی با بیان اینكه امروزه دانشګاه‌های بسیاری در سراسر دنیا طب سوزنی را بعنوان یک رشته تخصصی راه‌اندازی کرده‌اند در پایان تاکید کرد: پزشكانی كه می‌خواهند در این رشته فعالیت كنند باید آن را به صورت تخصصی یاد بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha