سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 57543

سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های زنان و ناباروری معتقد است اختلال در سیکل‌های ماهیانه و تخمدان پلی کیستیک شایع‌ترین علت ناباروری در بین زنان است.

دکتر انیس نانکلی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، اظهار كرد: عدم تخمک گذاری و عقب افتادن سیکل ماهیانه یکی از مهمترین دلایل ناباروری ست که عمدتا در افراد چاق و پرمو دیده می‌شود.وی ادامه داد: معمولا مشکل این بیماران با درمان دارویی برطرف می شود و تخمک گذاری به شیوه مناسب صورت خواهد گرفت.

به گفته این جراح و متخصص بیماری‌های زنان، چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی از دیگر علت‌های شایع ناباروری زنان است که عمدتا به دلیل بروز عفونت‌های مزمن و بدون علامت رخ می‌دهد. عمل جراحی به شیوه لاپاراسکوپی بهترین روش درمان این مشکل است.این متخصص و جراح بیماری‌های زنان و ناباروری تصریح کرد: 10 درصد ناباروری‌ها به دلایل ناشناخته رخ می دهد.

وی اشاره ای هم به مشکلات مادرزادی رحم و تخمدان و اشکال غیرطبیعی رحم داشت و یادآور شد: در اینگونه موارد بارداری ناموفق خواهد بود و منجر به سقط جنین می‌شود.نانکلی، درمان این اختلالات مادرزادی از جمله گشادی دهانه رحم و یا دو دهانه بودن رحم را نیز از طریق اعمال جراحی ممکن و موثر دانست.به گفته این پزشک متخصص، برخی از ناباروری‌ها به دلیل مشکلات جنس مذکر و فاکتورهای مردانه رخ می دهد که در این صورت با آزمایش‌های آنالیز اسپرم، مشخص شده و به متخصصین اورولوژی ارجاع می‌شود.وی تاکید کرد: استرس و رژیم غذایی نامناسب و عوامل دارویی به صورت غیر مستقیم می‌تواند بر نازایی اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha