سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 57546

سلامت نیوز :  پروژه كلینیك مجازی طب كار صبح امروز در مركز تحقیقات ضایعات نخاعی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره ) افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر حسن امامی رضوی در مراسم افتتاح پروژه كلینیك مجازی طب كار در واحد سلامت شغلی كاركنان مركز تحقیقات ضایعات نخاعی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، افزود: كلینیك مجازی طب كار طی برقراری ارتباط از طریق تله مدیسین با دانشگاه علوم پزشكی بوشهر و ارائه مشاوره به سه بیمار كار خود را آغاز كرد.

وی ادامه داد: افتتاح كلینیك مجازی طب كاراز این جهت حائز اهمیت است كه امكان دریافت مشاوره و تعامل با متخصصان برتر حوزه طب كار را در سراسر كشور فراهم می‌كند. همچنین ارائه مشاوره در موارد پیچیده به راحتی میسر می‌شود.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، تله مدیسین امكان دریافت اطلاعات و ارائه مشاوره را فراهم كرده و باعث می‌شود تصمیم‌گیری به موقع و مناسب بدون صرف هزینه انجام شده و به دنبال آن مراجعه به استان‌های بزرگتر و شهرهای مركزی كاهش یابد.

در ادامه این مراسم، دكتر مصطفی غفاری، عضو هیات علمی گروه طب كار دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه در حیطه ارائه خدمات تخصصی، نخستین كلینیك مجازی طب كار در این مركز افتتاح شد، اظهار كرد: در این كلینیك اطلاعات را به صورت آنلاین دریافت كرده و متخصصان گروه طب كار آماده هستند تا از این طریق خدمات مورد نیاز را ارائه كنند.

غفاری با اشاره به اینكه یكی از كاربردهای تله مدیسین به شرایط اضطراری و مواقع پیشامد بلایا بازمی‌گردد، عنوان كرد: در برخی مواقع بحرانی نمی‌توان به خدمات تخصصی دسترسی پیدا كرد.وی افزود: نگاه ما به افتتاح این كلینیك، مستندسازی ارائه خدمات از راه دور است. همچنین می‌توان از این تكنولوژی برای پیشبرد اهداف طرح پزشك خانواده بهره گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha