سلامت نیوز : یك متخصص چشم پزشکی با تأکید بر نقش مهم و حیاتی چشم در زندگی همانند سایر اعضای بدن چون مغز و قلب ادامه داد: احتمال ابتلا به عفونت چشمی در اثر استفاده از انواع لنزها وجود دارد.

دکتر محمدرضا فرتوک زاده متخصص چشم پزشکی در گفت وگو با ایسنا ، به ریسک پذیر بودن کاربرد لنز به جای عینک اشاره و اظهار کرد: برخی افراد ترجیح می‌دهند از انواع لنزها به جای عینک استفاده کنند در حالی که عدم استفاده از عینک صرفا جهت مورد پسند نبودن و زیبایی دلیل عاقلانه‌ای برای این جایگزینی نیست.وی افزود: آلودگی دستها، کاربرد ناشیانه و منقضی شدن تاریخ مصرف لنز احتمال ابتلا به عفونت چشمی در اثر استفاده از لنز را چندین برابر می کند.

دکتر فرتوک زاده در خصوص انواع مختلف لنز بیان کرد: لنزهای روزانه صبح در داخل چشم قرار گرفته و شب هنگام از چشم بیرون آورده می‌شود. لنزهای هفتگی نیز وجود دارند که می توانند از شروع هفته تا پایان هفته داخل چشم باقی بمانند.وی هم چنین به انواع دیگری از جمله لنزهای سالیانه و فصلی اشاره کرد وگفت: لنزهای فصلی لایه نرم بی رنگی هستند که نور را از خود عبور داده و داخل چشم بر روی قرنیه قرار می گیرند.

این متخصص چشم پزشکی توصیه کرد: از آن جا که با وجود لنز عمل اکسیژن رسانی به چشم محدود می شود بهتر است تنها از لنزهای روزانه استفاده و در صورت کاربرد انواع دیگر حتما هنگام خواب لنزها از داخل چشم خارج شود.دکتر فرتوک زاده در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از لنزهای رنگی به دلیل بسته بودن سوراخ های سطحی و اختلال در عمل اکسیژن رسانی به ساختمان چشم به علت رنگ موجود در ترکیب آنها بسیار خطرناک است. کاربرد لنزهای رنگی برای زیبایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha