بروکراسی اداری در مناطق زلزله زده مانع بزرگی در ساخت و ساز است و حتی بخش خصوصی هم در این مناطق با قوانین دشوار و کاغذ بازی درگیر است و نمی تواند کار کند.

سلامت نیوز : نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت : بروکراسی اداری در مناطق زلزله زده مانع بزرگی در ساخت و ساز است و حتی بخش خصوصی هم در این مناطق با قوانین دشوار و کاغذ بازی درگیر است و نمی تواند کار کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه های مسئول با وجود تلاش و سعی خود هنوز نتوانسته اند تمام زلزله زدگان را سرو سامان بدهند گفت: پیشنهاد داده ایم که دست مردم و خیرین باز باشد و آنها بتوانند در مناطق  بیشتر کمک کنند و به اعتقاد بنده این گره فقط به دست خود مردم باز می شود و با توجه به حجم زیاد کار ، نیاز است از مدیریت متمرکز و اجرای متمرکز به سمت نظارت متمرکز و اجرای غیر متمرکز حرکت کنیم .

وی افزود: متاسفانه گروه های امداد مردمی و خیرین به شکلی خیلی محدود می توانند در مناطق زلزله زده فعالیت کنند .نماینده مردم تبریز با انتقاد از عدم اسکان موقت و تهیه سرپناهای برای در امان بودن زلزله زدگان از باد و باران گفت : بروکراسی اداری در مناطق زلزله زده مانع بزرگی در ساخت و ساز است و حتی بخش خصوصی هم در این مناطق با قوانین دشوار و کاغذ بازی درگیر است و نمی تواند کار کند .

سعیدی با اشاره به محدود بودن توان دولت در تمرکز در اجرا اظهار کرد : باید از توان مردم و اراده ملی استفاده کرد . متاسفانه دولت معتقد است اگر مردم پای کار بیایند دستگاههای اجرائی تضعیف می شوند که این تفکر اشتباه است . کما اینکه در دفاع مقدس و موارد دیگر مردم حضور داشته اند و این حضور حتی باعث تقویت نظام هم شد.

وی با تاکید براینکه وضعیت اقتصادی در مناطق زلزله زده بسیار بد است ادامه داد: اگر کمک های مردمی نبود زلزله زدگان نمی توانستند زندگی کنند و با توجه به اینکه بیشتر خانواده ها در مناطق زلزله زده درآمدشان از راه دامداری و کشاورزی است و بخش عمده ای از آن در زلزله از بین رفته است ، دستگاههای مسئول باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند تا مردم به توانند به زندگی عادی خود باز گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha