سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تاکید بر اینکه اورژانس پیش‌ بیمارستانی ایران عمدتا فاقد پزشک و متخصص است، گفت: اکثر پرسنل اورژانس پیش‌ بیمارستانی ایران تکنسین‌های کاردان و کارشناس هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ غلامرضا معصومی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بیست و چهارمین همایش روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار و 100 پایگاه اورژانس پیش‌ بیمارستانی به صورت شبانه روزی در سطح شهرها و جاده‌های کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: نزدیک به 107 عدد از این پایگاه‌ها در استان اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تا سال 1384 فقط 648 پایگاه امداد و نجات در کشور وجود داشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه تعداد مراکز اورژانس پیش بیمارستانی با افزایش سه برابری روبرو بوده است.رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه در استاندارد تعریف شده در برنامه چهارم توسعه میانگین زمانی رسیدن به محل حادثه زیر 15 دقیقه تعریف شده است، افزود: حدود دو سال است که اورژانس پیش‌بیمارستانی ایران به این میانگین زمانی دست پیدا كرده است.

معصومی با تاکید بر اینکه اورژانس پیش‌ بیمارستانی ایران عمدتا فاقد پزشک و متخصص است، خاطرنشان کرد: اکثر پرسنل اورژانس پیش‌ بیمارستانی ایران تکنسین‌های کاردان و کارشناس هستند.وی با بیان اینکه میانگین رسیدن ماموران اورژانس پیش بیمارستانی در کلان‌شهرهایی مانند اصفهان زیر 10 دقیقه تعریف شده است، ادامه داد: این میانگین در شهرستان‌های کوچک‌تر زیر هشت دقیقه تعریف شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور میانگین زمان رسیدن ماموران اورژانس پیش بیمارستانی تعریف شده برای تهران را نیز زیر 11 دقیقه عنوان کرد و افزود: البته هنوز در تهران رسیدن به این میانگین زمانی تحقق نیافته است.

معصومی کمبود اعتبارات را بزرگ‌ترین چالش پیش روی اورژانس پیش بیمارستانی کشور برای پوشش کامل تمام نقاط کشور توسط اورژانس اعلام کرد و گفت: بر اساس قوانین برنامه پنجم توسعه با هماهنگی تمام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسته‌ای برای فعالیت‌های رو به پیشرفت فوریت‌های پزشکی تعریف شده است که تحقق این امر مشروط به تامین اعتبار دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه ایران دومین کشور جامع ایمن جهان است، تصریح کرد: در سال 86 شهرستان کاشمر به عنوان یکصد و پانزدهمین شهر جامع ایمن جهان ثبت شد.رییس مرکز مدیریت حوداث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه تاکنون 25 شهر جامع ایمن در کشور ثبت جهانی شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 130 شهر در تمام دنیا برای رسیدن به طرح جامع ایمن فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha