سلامت نیوز : رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:طی شش ماهه گذشته توانستیم 8 هزار نقطه الوده را پاکسازی و 30 هزار نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر را نیز دستگیر کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ سردار علی مویدی در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی اظهار داشت: امروز شاهد حضور چشمگیر مردم درمرکز 197 بودیم و عمده گزارشات شهروندانی که به ما مراجعه کردند در خصوص جمع آوری خرده فروشان و معتادان رها شده در محلات بود، که دستورات لازم براساس ضوابط نیز صادر شد.

الویت پلیس در سال جاری پاک سازی محلات از معتادان و خرده فروشان است

وی باتاکید براینکه یکی از الویتهای نیروی انتظامی در سال جاری، پاک کردن چهره شهرها از وجود معتادان رها شده و برخورد با خرده فروشان است، افزود: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها در این خصوص بتوانیم گام های جدید و بهتری برداریم.

سردار مویدی  تصریح کرد: طی شش ماهه گذشته پلیس توانسته است 10 هزار نقطه آلوده را شناسایی کند که 8 هزار نقطه طی این مدت پاکسازی و30 هزار نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه، طی شش ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، در پاکسازی محلات از رشد چشمگیری برخوردار بوده ایم،‌ادامه داد: این اقدام نشان می دهد، پلیس همانگونه که در نقطه صفر مرزی در بحث ورود مواد مخدر با اقتدار برخورد می کند، در محلات، کوچه پس کوچه ها و شهرها نیز برخورد قاطعی با خرده فروشان، توزیع کنندگان دارد تا توازنی در داخل کشور و نقطه صفر مرزی در بحث مبارزه با مواد مخدر ایجاد کند.

مردم گزارشات خود را به پلیس اعلام کنند

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در سطح شهر تهران، پایگاه هایی مستقر هستند که تنها ماموریت مقابله با مواد مخدر را دارند و در صورت اخذ گزارشارت مردمی، بلافاصله اقدام خواهند کرد. علاوه براین، سیستم پلیس110 به گونه ای تعریف شده که گزارشات مردمی با حداقل زمان به دست این پایگاه ها می رسد تا پلیس با سرعت و قابلیت بیشتر پاسخگوی شهروندان باشد.

وی در خصوص دستگاه های کم کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: ما به عنوان پلیس از آنجا که لجمن مبارزه هستیم، فعالیت همه دستگاه ها را مشاهده می کنیم که در همین جا از اقدامات چشمگیر دستگاه قضایی بویژه  حجت السلام محسنی اژه ای در بحث مبارزه با مواد مخدر صنعتی تقدیر می کنیم.

این مقام انتظامی درخصوص اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر، تلاش دارد تا بین دستگاه های دیگر هماهنگی ، همراهی و همگرایی ایجاد کند و آنها را در راستای مبارزه ای فراگیر، فعال کند که عملکرد این ستاد در این حوزه قابل تقدیر است اما ستاد به لحاظ جایگاهی که دارد می تواند این دستگاه ها را بیش از پیش فعال کند، البته اشکال از دستگاه ها است که امیدواریم به مصوبات ستاد بیشتر توجه داشته باشند.

مطالبات فراوان مردم در خصوص نگهداری معتادان

وی یادآور شد: در خصوص نگهداری معتادان و اجرایی کردن مواد قانونی 15 و 16ازدستگاه هایی نظیر وزارت بهداشت و درمان، بهزیستی و زندان ها انتظار بیشتری وجود دارد و مطالبات زیادی که مردم امروز از پلیس داشتند، بیشتر به حوزه این دستگاه ها برمی گشت.

سردار مویدی تصریح کرد: پلیس آمادگی دارد تا در صورت ایجاد بسترهای لازم و ظرفیت سازی از سوی سایر دستگاه ها، در بحث پاکسازی و جمع آوری معتادان وضعیت بهتری را برای شهروندان فراهم کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اینکه بیشتر توان و نیروی خود را در مناطقی که از جمعیت بالایی برخوردارند‏، متمرکز کرده ایم، افزود: از آنجا که آسیب پذیری در اینگونه محلات‏‏، بیشتر است‏ و قاچاقچیان سعی می کنند دراین نقاط بیشتر متمرکز شوند پایگاه ها و نیروهای فعال ما در این محلات مستقر هستند و شهروندان به محض دریافت هرگونه گزارش مبنی بر توزیع ، نگهداری و حمل مواد مخدر بلافاصله با پلیس 110 تماس گرفته تا در اسرع وقت به گزارشات آنان رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به تعامل پلیس با وزارت آموزش پرورش ، دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی کشور‏، اذعان داشت: ‌مسئولیت نگهداری و آسیب زدایی از فضای آموزشی براساس قانون برعهده پلیس نیست بلکه مسئولیت حفاظت و صیانت از دانش آموزان برعهده مدیر ، مربی دانش آموز و مسئولان آموزش و پرورش است و تنها پلیس وظیفه دارد با حضور و برگزاری نمایشگاه و کارگاه ها آموزشی در این مراکز‏، از طریق آموزش و آگاه سازی‏، تهدیدات و آسیب را به حداقل برساند.

این مقام انتظامی‏، یادآور شد: یکی از الویت های بخش اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، توجه به قشر دانش آموز و دانشجو است بطوریکه در سال گذشته پلیس در راستای آگاه سازی از معضلات مواد مخدر‏، اقدام به آموزش اقشار مختلف مردم در سراسر کشور نموده و بیش از چندمیلیون نفر از نمایشگاه هایی که در این راستا برگزار شده بود‏، بازدید کردند.

وی ادامه داد: علاوه براین‏، پلیس تجارب خود در حوزه مواد مخدر را در قالب بسته های آموزشی تهیه و به شهروندان در مراکز مختلف علمی و آموزشی ارائه می دهد.

معضل مواد مخدر صنعتی در کشور مهار شده است 

سردار مویدی روند مبارزه با موادمخدر در کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با قاطعیت اعلام می کنم، مشکل مواد مخدر صنعتی که در چند سال گذشته یک دغدغه برای شهروندان و مسئولان کشور بود، امروز مهار شده و امیدواریم سرعت عمل ، قاطعیت و همکاری دستگاه قضایی ادامه داشته باشد.

وی در پایان از برگزاری بزرگترین اجلاس مبارزه با مواد مخدر در هفته آینده با حضور مسئولان پلیس بیش از 20 کشور دنیا در تهران با هدف استفاده از تجارب، اطلاعات و تخصص پلیس جمهوری اسلامی ایران در امرمبارزه با مواد مخدر خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha