دانشمندان انگلیسی و آمریكایی موفق به ساختن تركیبی شده‌اند كه می‌تواند شروع "آلزایمر" را در انسان متوقف یا آهسته كند.

به گزارش سلامت ینوز به نقل ازشبكه خبری بی‌بی‌سی، این تركیب تاكنون فقط در حیوانات آزمایش شده است، اما محققان می‌گویند كه توانایی معكوس كردن برخی از علایم اولیه مرتبط با این بیماری را دارد.

حدود ‪ ۱۸‬میلیون نفر در جهان به آلزایمر مبتلا هستند.

هرچند هیچكس مطمئن نیست كه چه چیزی در ابتدا باعث بروز آلزایمر می‌شود، اما معلوم شده است كه یك واكنش شیمیایی در داخل سلول‌های مغز آن را تسریع می‌كند.

این واكنش میان پروتئینی به نام "امیلوید" و آنزیمی موسوم به "‪"ABAD‬ روی می‌دهد كه تركیب آنها باعث تولید ماده‌ای سمی می‌شود كه سلول‌های مغزی را نابود می‌كند.

اكنون دانشمندان انگلیسی و آمریكایی تركیبی ساخته‌اند كه می‌تواند حداقل در موش این واكنش را متوقف و از تولید مواد سمی جلوگیری كند.

محققان بر پیچیدگی آلزایمر تاكید می‌كنند و می‌گویند این تنها یكی از چند شیوه‌ای است كه برای مقابله با بیماری امتحان می‌شود، با این حال آنها از كشف آن هیجان زده هستند.

دكتر "فرانك گان مور" در دانشگاه سن اندروز انگلیس می‌گوید: "بیماری آلزایمر یك بیماری چندعاملی است. رویدادهای مختلفی در آلزایمر پیش می‌آید، اما ما امیدواریم كه آنچه یافته‌ایم قطعه‌ای از پازل اصلی باشد، زیرا فكر می‌كنیم بتوانیم عملا از سلول‌های عصبی در آدم‌های زنده محافظت كنیم." دانشمندان در نظر دارند در قدم بعدی آن تركیب را به دارویی تبدیل كنند كه بتوان آن را برای بیماران تجویز كرد.

اگر این دارو موثر باشد، می‌توان از آن برای جلوگیری از رشد آلزایمر در افرادی كه علایم اولیه بیماری در آنها پدیدار شده است، استفاده كرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha