سلامت نیوز : مسئول بهداشت زائران ایرانی در مدینه منوره، از بازدیدهای بهداشتی تیمهای پزشکی از هتلهای محل استقرار زائران خبر داد و عمده مشکل احتمالی زائرین را، گرمازدگی عنوان کرد.

مهندس محمد دانه زن با اعلام اینکه تاکنون حدود 15 هزار زائر در قالب 88 کاروان از سراسر میهن اسلامی وارد مدینه منوره شده و در هتلهای این شهر مستقر شده اند، به  مهر گفت: روزانه از هتلهای محل استقرار زائران بازدیدهای بهداشتی بعمل آمده و بر نحوه تهیه و توزیع غذا نظارت مستقیم دارند.وی افزود: غذاهای زائران ایرانی در آشپزخانه های مرکز مدینه منوره در شرایط کاملا بهداشتی و با حضور حدود 65 آشپز ایرانی پخت شده و در شرایط بهداشتی به هتلها ارسال می شود.

دانه زن افزود: عمده مشکل احتمالی زائران در مدینه منوره گرمازدگی است که با آموزشهایی که توسط پزشکان کاروانها و همچنین توزیع پمفلتهای آموزشی ارائه می گردد تا کنون مشکل خاصی مشاهده نشده است.وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 13 هزار پوستر و پمفلت در بین کاروانها توزیع شده است، اظهارداشت: خوشبختانه همه زائرین کشورمان در سلامت کامل به سر می برند.

مسئول بهداشت زائران ایرانی در مدینه منوره از هموطنانی که امسال به حج مشرف خواهند شد خواست به هنگام حضو ردر مدینه منوره و مکه مکرمه در ساعات گرم روز از هتل خارج نشده و در محل استقرار خود استراحت کنند. همچنین از تهیه و مصرف مواد غذایی خارج از هتل خودداری نموده و به هنگام حضور در هر اجتماعی از ماسک استفاده و قبل از تماس دست با دهان و پس از بازگشت از بیرون به هتل حتما دستهای خود را با آب و صابون شسته و از قرار گرفتن در برابر باد مستقیم کولر خودداری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha