دولت ایالت مانیپور در شمال شرقی هند روز چهارشنبه، بدنبال تایید مرگ حدود یكصد عدد مرغ در اثر ابتلا به آنفلونزای مرغی، دستور یك آماده باش بهداشتی را در این ایالت صادر كرد.

به گزارش ایرنا از گواهاتی، "بیمال سینگ"، یك مقام بلندپایه در دفتر سر وزیر مانیپور، در تماس تلفنی با ایرنا گفت: " آماده باش عمومی در سراسر مانیپور بعد از مبادرت "بخش بهداشت و دامپزشكی هند" به تایید مرگ حدود یكصد عدد مرغ یك مرغداری كوچك در ایالت مانیپور در اثر ابتلا به آنفلونزای مرغی صادر شده است."
حدود ‪ ۱۳۰‬عدد مرغ یك مرغداری كوچك در روستای "چنگمیرونگ" در نزدیكی ایمپال، مركز ایالت مانیپور، تلف شدند و این امر موجب شد كه مقامات این ایالت نمونه‌هایی از این مرغ‌ها را به آزمایشگاه بیماریهای حیوانی در بهوپال، مركز ایالت مادیاپرادش در مركز هند، ارسال كنند.

یك مقام بلندپایه دامپزشكی مانیپور، بدون افشای نام خود، گفت : "مرغ‌ها و دیگر جانوران واقع در یك شعاع ‪ ۵‬كیلومتری از این مرغداری كشته می شوند."
دولت مانیپور روز چهارشنبه یك گروه ضربتی را به منظور مقابله با شیوع بیماری آنفلونزای مرغی در این ایالت تشكیل داد.

"سینگ"، گفت كه دولت مانیپور نشستی را با شركت مقامات بلندپایه بهداشتی و دامپزشكی این ایالت به منظور تدارك طرحی برای مقابله شیوع این بیماری به نواحی اطراف تشكیل داده است.

با اینحال، بنابه گفته وی، دولت مانیپور همه تدابیر لازم را برای ممانعت از سرایت بیماری آنفلونزای مرغی در این ایالت انجام داده و هیچ دلیلی برای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

تاكنون هیچ گزارشی حاكی از ابتلای انسان به بیماری آنفلونزای مرغی دریافت نشده و یك مقام بخش بهداشت مانیپور گفت : " ما وضعیت بهداشتی كاركنان این مرغداری را با دقت تمام تحت نظر داریم."
تاكنون موردی از بیماری آنفلونزای مرغی در ایالتهای همجوار مانیپور مشاهده نشده اما شیوع این بیماری در مانیپور موجب نگرانی اهالی این ایالت‌ها شده است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha