چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۸
کد خبر: 57594
سلامت نیوز : یکی از روش های موثر در افزایش اطلاعات، شنیدن و به کار گرفتن تجربیات موفق دیگران است. در این مطلب به نقل از نیوزویک، به خاطرات و روش های والدین موفق اشاره شده است که در ادامه می آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ از آن جا که زمان زیادی صرف رفت و آمد می کنیم، در این زمان برای فرزندم نمایش عروسک بازی با انگشتان اجرا می کنم. در این اجرا عروسک با کودکم صحبت و از او سوالاتی می کند. برای این که فرزندم بتواند پاسخ دهد، به او جملات درست را یاد می دهد. این روش علاوه بر جنبه سرگرمی، بدون این که کودک متوجه شود، آموزنده نیز است.

کارهای مربوط به کودک از جمله خواباندن وی، خواندن کتاب داستان و ... را با همسرم نوبتی انجام می دهیم تا با هر دوی ما احساس راحتی کند و این که زمانی را با هم گذرانده باشیم.

قبل از هر وعده غذا یا خواب، دعای شکر را برای کودک ۱۷ماهه ام زمزمه می کنم تا همیشه سپاسگزار پروردگار باشد.

وقت فراغت را در خارج از منزل می  گذرانیم. برنامه پیاده روی، کوهنوردی و ... خاطره ای باارزش و به یادماندنی برای او خواهد بود.

ماهی یک بار در آخر هفته، همه ما در یک اتاق می خوابیم در این شب به تماشای فیلم موردعلاقه خانواده، خوردن تنقلات و ... می پردازیم.

هر سال در روز تولد فرزندانم، به آن ها نامه ای درباره سالی که گذشته است، می نویسم. محتویات این نامه شامل اطلاعاتی درباره وزن و قد آن ها، داستان های خنده دار، چیزهایی که یاد گرفته اند و ... است. این نامه را هرازگاه با هم می خوانیم و بسیار لذت می بریم. هرچند که دل کندن از این خاطرات شیرین سخت است اما به آن ها قول داده ام هنگامی که خودشان بچه دار شدند، نامه ها را به آن ها بدهم.

هر چقدر هم که خسته باشم، هنگام بازگشت به منزل یک ربع از وقتم را به بازی کردن و کتاب خواندن برای فرزندانم اختصاص می دهم.

سر یک ساعت مشخص با هم شام می خوریم تا گرمی روابط خانوادگی مان حفظ شود.

به فرزندانم باغبانی یاد می دهم. به آن ها نحوه کاشت گیاهان خوراکی و گل ها را می آموزم. در فصل بهار، زمین را آماده بذرپاشی می کنیم، در طول تابستان به باغچه رسیدگی می کنیم و سپس گل ها و سبزی ها را با هم درو می کنیم.

فکر می کنم این روش خوبی است که آن ها یاد بگیرند چگونه باید از محیط زیست و طبیعت نگهداری کنند.

فرزندانمان را در کارهای خیر شرکت می دهیم. به آن ها احترام گذاشتن و کمک به دیگران را می آموزیم تا افراد مفیدی برای جامعه خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha