چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۲
کد خبر: 57597
سلامت نیوز : لباس یكی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل زیبایی انسان‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل استفاده از لباس‌هایی كه ما را زیباتر جلوه دهد همیشه و برای همه افراد مهم و قابل اهمیت بوده و هست، اما انتخاب لباس مناسب زمانی برای فرد به یك موضوع اساسی و حتی معضل تبدیل می‌شود كه او تناسب اندام خود را از دست داده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم  ؛ تهیه لباسی كه بتواند اشكالات ظاهری اندام ​ را تا حدی بپوشاند یكی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین معیارهای انتخاب برای این دسته از افراد خواهد بود.امروزه طراحان لباس سعی می‌كنند لباس‌های مختلف و متنوعی را مناسب با انواع اندام‌ها طراحی كنند تا به كمك آنها اشكالات​ اندام‌ها تا حد زیادی پوشانده شود.

در این نوع طراحی و آماده‌سازی، طرح و رنگ پارچه و حتی نوع برش و دوخت بسیار حائزاهمیت خواهد بود. پس اگر شما نیز با اشكالاتی در اندام خود مواجه هستید دقت داشته باشید می‌توانید مشكل‌تان را تا حدی با لباس‌های مناسب كمتر كنید یا به حداقل برسانید.به طور معمول اندام خانم‌ها در قسمت شكم و پهلو چاق‌تر از سایر بخش‌ها می‌شود. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، به یاد داشته باشید پارچه‌های سبك برای شما مناسب‌تر است بنابراین از پوشیدن لباس‌هایی كه از پارچه‌های ضخیم مثل پارچه‌های پشمی دوخته شده​ خودداری كنید.

لباس‌های تنگ و چسبان نیز برای این دسته از افراد به هیچ وجه مناسب نیست​. چراكه استفاده از این نوع لباس‌ها موجب می‌شود چاقی‌های موضعی بیشتر نمایان شود.استفاده از لباس‌هایی كه راه‌های افقی دار​د نیز این افراد را چاق‌تر از آنچه كه هستند نشان می‌دهد. پس بهتر است به جای آن از لباس‌هایی كه خطوط عمودی دار​د و آنها را لاغرتر نشان می‌دهد استفاده كنند.

همچنین بهتر است این افراد لباس‌هایی با آستین بلند را انتخاب كنند. رنگ‌های تیره نیز می‌تواند به این دسته از افراد كمك كند تا اندامشان مناسب‌تر به نظر برسد.در نهایت به خاطر داشته باشید، طریقه ایستادن این افراد نیز بسیار مهم است. آنها باید سعی كنند همیشه صاف بایستند. با رعایت همین نكات ساده می‌توان ظاهر چاقی‌های موضعی را تا حد زیادی تناسب بخشید.

لباس مناسب برای افراد كوتاه قد

اگر قد كوتاهی دارید و از این موضوع چندان دلخوشی ندارید، به یاد داشته باشید بهتر است لباسی را انتخاب كنید كه در آن رنگ بلوز و شلوار یكی باشد.به این ترتیب قد شما بلندتر به نظر خواهد آمد. همچنین بهتر است از لباس‌هایی كه خطوط عمودی دار​د استفاده كنید.پوشیدن كفش مناسب نیز از مهم‌ترین مواردی است كه افراد كوتاه قد باید به آن توجه داشته باشند. كفش‌های پاشنه بلند و لژدار می‌تواند به این دسته از افراد كمك بزرگی بكند.

افراد كوتاه قد باید دقت داشته باشند​ وزن خود را كنترل كنند چرا كه چاق‌ها به نظر كوتاه‌تر از افراد لاغر هستند. همچنین این دسته از افراد می‌توانند از لباس‌هایی با رنگ تیره نیز كمك بگیرند.همچنین این گروه از افراد بهتر است همیشه لباسی را انتخاب كنند كه كاملا اندازه آنها باشد. لباس‌های گشاد، قد آنها را كوتاه‌تر از آنچه كه هست، نشان می‌دهد. همچنین باید به یاد داشته باشند اگر از شلوار استفاده می‌كنند، آن را بیش از حد بالا نكشند؛ این كار قد آنها را كوتاه‌تر نشان خواهد داد.

لباس‌هایی كه ما را لاغر نشان می‌دهد

افرادی كه اضافه وزن دارند برای انتخاب یك لباس مناسب عموما با مشكلات جدی مواجه می‌شوند. این دسته از افراد باید به یاد داشته باشند مدل، جنس و حتی تزئینات لباس را به دقت بررسی كنند تا بتوانند لباسی مناسب كه چاقی آنها را بیش از حد نشان ندهد انتخاب كنند.

افراد چاق به عنوان نخستین نكته در تهیه لباس بهتر است بدانند رنگ‌های تیره برای آنها بسیار بهتر از رنگ‌های روشن است. این افراد باید در تركیب‌بندی رنگ لباس‌های خود نیز بسیار دقت داشته باشند.به عنوان مثال بهتر است از بلوز و شلوارهای یك رنگ استفاده كنند تا به این ترتیب اندامی ایده‌آل‌تر را از خود نشان دهند.همچنین افراد چاق بهتر است ​ لباس‌هایی از پارچه‌های ساده انتخاب كرده و بخرند؛ چراكه پارچه‌های طرح‌دار، چاقی این افراد را بیشتر نمایان خواهد كرد.

رنگ‌هایی مناسب پوست شما

حتما شما هم با افرادی مواجه شده‌اید كه از ترس این كه مبادا رنگ پارچه با رنگ چهره آنها هماهنگ نباشد، فقط به سمت لباس‌های سفید یا مشكی می‌روند. اگر شما هم جزو این گروه هستید یا گاهی برای انتخاب رنگ لباسی كه با پوست‌تان سازگار باشد دچار مشكل شده‌اید؛ بهتر است قبل از خرید لباس این مطلب را مطالعه كنید؛ شاید كمكتان كند تا بتوانید لباسی با رنگ مناسب و دلخواه پیدا كنید. انتخابی كه آرامش شما را هم در پی دارد.

اگر پوست تیره‌ای دارید، لباس‌هایی با رنگ روشن برای شما مناسب​تر است. افرادی با پوست تیره، بهتر است از لباس‌های سرمه‌ای، قهوه‌ای یا مشكی استفاده نكنند و به جای آن رنگ‌های صورتی، آبی روشن، كرم و خاكستری روشن را جایگزین كنند.

در مقابل، افرادی كه پوست‌شان بسیار روشن است باید بدانند لباس‌هایی با رنگ بسیار روشن، پوست آنها را روشن‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد و در واقع بی‌رنگ‌شان می‌كند.این دسته از افراد بهتر است لباس‌هایشان را از پارچه‌هایی با رنگ‌های آبی، سبز یا بنفش بدوزند یا خریداری كنند، اما افراد دارای پوست‌های خیلی روشن، اگر موهای روشنی نیز داشته باشند بهتر است لباس‌هایی با رنگ‌های تند مثل نارنجی و قرمز را انتخاب كنند.

اما آنها كه رنگ پوستشان گندمی است، آزادی عمل بیشتری دارند. به این معنا كه معمولا تمام​ رنگ‌ها برای این دسته از افراد مناسب است. ولی بهتر است از رنگ قهوه‌ای تیره استفاده نكنند.در بین رنگ‌های دیگر نیز سرمه‌ای، بژ و سفید برای این گروه انتخاب بهتری است و برایشان زیبایی خاصی​ به همراه می‌آورد.هنگام دوختن یا سفارش لباس یا در خریدهای بعدی این نكته‌های كوچك، اما مهم را به یاد داشته باشید؛ ​قطعا راضی​تان خواهد کرد.

تناسب اندام با كنترل كالری‌ها

تقریبا همه افراد دنیا به دنبال داشتن اندامی زیبا و بدون نقص هستند. البته رسیدن به اندام موردپسند برای بسیاری از افراد كاری دشوار و سخت به حساب می‌آید.همه می‌دانند برای زیبایی اندام باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت كنند و همچنین ورزش را در برنامه روزانه خود جای بدهند، اما خیلی وقت‌ها هم فرد به انجام این گونه فعالیت‌ها موفق نمی‌شود و به همین دلیل تناسب اندام خود را از دست می‌دهد بنابراین لازم است همه ما با فعالیت‌ها و عادت‌هایی آشنا شویم كه ما را برای رسیدن به اندامی مناسب كمك كند.

زمانی كه برای خرید مواد غذایی به فروشگاهی مراجعه می‌كنید، با انواع خوراكی‌های خوشمزه ولی پركالری روبه‌رو می‌شوید.شاید گذشتن و چشم پوشیدن از این همه خوراكی​ كمی دشوار باشد، اما بهتر است بدانید یكی از راه‌های بسیار مهم و ساده برای رسیدن به اندامی زیبا این است كه هنگام خرید دقت داشته باشید چه موادی با چه میزان كالری انتخاب می‌كنید.

به طور قطع و یقین اگر مواد پركالری نظیر چیپس​، ساندویچ​و سایر تنقلات چاق‌كننده در آشپزخانه شما كمتر پیدا شود، كنترل مصرف این گونه مواد در خانه و میان افراد خانواده بسیار راحت‌تر و قابل انجام خواهد شد.

اما اگر شما هم به مصرف نوشیدنی‌های پركالری علاقه‌مند هستید و خود را این طور قانع می‌كنید (یا بهتر است بگوییم گول می‌زنید) كه نمی‌توانید آن را از وعده‌های غذایی خود حذف كنید، به یاد داشته باشید اگر این نوشیدنی‌ها را در لیوان‌هایی با اندازه كوچك‌تر نوش جان كنید، می‌توانید میزان مصرف آنها را تا حدی كمتر كنید، اما برای مصرف نوشیدنی‌های مفید مثل آب یا آبمیوه‌های طبیعی بهتر است لیوان‌هایی با اندازه بزرگ‌تر را انتخاب كرده و از آنها استفاده كنید.

بسیاری از افراد عادت دارند هنگام صرف غذا به فعالیت‌های دیگر مثل خواندن روزنامه یا تماشای تلویزیون بپردازند. همه ما باید یادمان باشد در هر وعده غذایی تمام گزینه‌هایی كه فكر شما را از خوردن غذا منحرف می‌كند، حذف كنید.

علت هم این است كه انجام این گونه فعالیت‌ها باعث می‌شود شما میزان بیشتری غذا در هر وعده مصرف كنید. متخصصان این را یكی از مرسوم‌ترین شیوه‌های چاق شدن در زندگی امروزی می‌دانند.یكی دیگر از راه‌های كنترل مصرف غذا این است كه هنگام كشیدن غذا در بشقاب به جای كفگیر از یك قاشق كمك بگیرید و همچنین تعداد آن را بشمارید تا وعده غذایی‌تان از حد مورد نیاز بیشتر نشود و كالری بیش از حد مصرف نكنید.

استفاده از بشقاب كوچك هم تاثیر مناسبی در میزان مصرف غذا دارد. پس عادت كنیم برای وعده‌های غذایی، بشقاب‌های كوچك را جایگزین بشقاب‌های بزرگ‌تر كنید تا با این روش بتوانید به​ تناسب اندام دست پیدا كنید.از رنگ آبی هم غافل نشوید؛ این رنگ می‌تواند كمك مهمی به تناسب اندام شما بكند. تعجب نكنید؛ یادتان باشد این رنگ اشتهای شما را كم خواهد كرد. بنابراین بد نیست از بشقاب‌ها و رومیزی‌هایی به رنگ آبی استفاده كنید.

همچنین به یاد داشته باشید با استرس غذا خوردن نیز یكی از علل مهم دست نیافتن به زیبایی اندام خواهد بود.در پایان​ مصرف آب و سبزیجات را در وعده‌ها و میان وعده‌های خود فراموش نكنید.با انجام این كارهای ساده می‌توانید به زیبایی اندام خود و افراد خانواده كمك كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha