چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 57620
سلامت نیوز: یک فوق تخصص قلب و عروق، گفت: روغن‌های زیتون و کانولا بهترین روغن برای حفظ سلامتی هستند.

دکتر معصومعلی معصومی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص شیوه استفاده درست از روغن‌ها اظهار كرد: برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی توصیه می‌شود حداقل میزان روغن در برنامه غذایی افراد گنجانده شود.

وی سرخ کردن را یکی از شیوه‌های نامناسب استفاده از روغن عنوان و از شهروندان خواست تا حتی المقدور از روغن جهت سرخ کردن كمتر استفاده کنند.

این جراح و فوق تخصص قلب در ادامه عنوان کرد: استفاده از از روغن به صورت کباب پز، بخار پز و پخت در فر از جمله روش‌های استفاده مناسب از انواع روغن‌هاست.

معصومی با اشاره به اینکه روغن به دو منظور طعم دار کردن و تامین چربی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بهتر است شیوه‌های استفاده درست از انواع روغن‌ها در برنامه غذایی افراد گنجانده شود.

وی با تاکید بر اینکه روغن زیتون و کانولا بهترین نوع روغن‌های تامین کننده چربی‌های اساسی بدن هستند، تصریح کرد: این روغن ها بایستی حدود نیمی از کل روغن‌های مصرفی افراد را تشکیل دهند. 30 درصد روغن‌های مصرفی افراد بایستی از نوع روغن های مایع، ذرت، آفتابگردان، سویا باشند و تنها حدود یک پنجم روغن مصرفی افراد بایستی از نوع روغن‌های حیوانی باشند.

این جراح و فوق تخصص قلب کرمانشاهی در ادامه با تاکید بر اینکه روغن‌های حیوانی فقط در صورتی قابل استفاده خواهند بود که فرد چاق نبوده و مصرف سیگار نداشته باشد ضمن اینکه ورزش نیز در برنامه زندگی وی گنجانده شود.

معصومی تاکید کرد: به هیچ عنوان روغن‌های جامد در برنامه غذایی افراد گنجانده نشود. روغن‌های جامد سمی هستند و به هیچ عنوان نباید استفاده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha