چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 57623
سلامت نیوز: به طور کلی یکی از علل شکنندگی های مو و موخوره به خصوص در خانم ها خشکی بیش از حد مو است که روش های مختلفی برای برطرف شدن آن وجود دارد.
دکتر بهروز باریک بین، متخصص بیماری های پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  خشکی مو که باعث شکنندگی و دو شاخه شدن مو می شود در خانم ها به دلیل رنگ کردن های مکرر شایع تر است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه کارها برای رفع این مشکل استفاده از شامپوهای ملایم و چرب کردن موها و نرم کننده ها است.

وی تصریح کرد: بعضاً در داخل برخی شامپوها به عنوان شامپوهای دو کاره نرم  کننده وجود دارد که هم چربی را پاک می کنند و هم یک لایه محافظ به دنبال شستشو بر روی مو ایجاد می کند .

وی افزود: چرب کردن موها برای خلاصی از خشکی بیش از حد و عواقب بعدی مثل موخوره موثرترین کار است.

وی ادامه داد: استفاده از روغن کرچک، كنجد، نارگیل و زیتون و یا سرم مو که اغلب لایه محافظی را روی ساقه مو آسیب دیده جا می گذارد و دارای سیلیکون  یا دایمتیکون هستند موثر است.

باریک بین اذعان داشت: استفاده از سرم مو اگر استاندارد باشد و تقلبی نباشد راه کاری برای جلوگیری از خشکی ساقه مو است.

وی تصریح کرد: بهترین زمان برای استفاده از سرم مو بلافاصله پس از استحمام و قبل از خشک کردن مو توسط سشوار است.

** موارد منع مصرف سرم مو

دکتر بهروز باریک بین گفت: در صورتی که فردی به این مواد (سرم مو) حساسیت داشته باشند نباید از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد خارش و التهاب در پوست گردن و یا پوست کف سر نشانه حساسیت به سرم مو است که توصیه می شود در چنین شرایطی مصرف آن قطع شود .

وی متذکر شد: ممکن است در صورت استفاده از مواد نامرغوب مثل ژل ها، زمان شانه زدن موها کنده شود که در این صورت نیز باید از مصرف آن خودداری نمود.

باریک بین در پایان متذکر شد: بهتر است سرم مو با کف سر تماس نداشته باشد و از سرم هایی استفاده شود که استاندارد بوده و مورد تائید وزارت بهداشت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha