سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ضمن انتقاد از عملكرد بیمه‌ها در حوزه سلامت اظهار كرد: شورای عالی بیمه كی قرار است از خواب بیدار شود. دانشگاه‌های علوم پزشكی در زمینه تعرفه‌ها در تنگنا هستند،‌ هزینه‌های پزشكی روز به روز بالا تر می‌رود و متاسفانه تعرفه‌ها اصلاح نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر سید حسن ابوالقاسمی در ششمین كنگره بیماریهای مجاری صفراوی و پانكراس كه در بیمارستان آیت الله طالقانی برگزار شد، با بیان اینكه اكنون وضعیت خوبی در زمینه تربیت نیرو در حوزه سلامت داریم، عنوان كرد: در حال حاضر دو هزار و 500 نفر در 199 رشته مختلف جمع 12 هزار نفری پزشكان پیوستند.

وی با بیان اینكه در گذشته در رشته‌های فوق تخصصی شمار نیروها بسیار اندك بود، اظهار كرد: اما امروز در زمینه ارائه خدمات از سوی پزشكان فوق تخصص با كمترین مشكل مواجهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه امروز روند درمان بیماران به گونه‌ای است كه باعث شده بیمار برای انجام تك تك امور درمانی خود به مراكز مختلف سطح شهر مراجعه كند و دائما در رفت و آمد باشد، اظهار كرد: این مسئله موجب شده است تا مخارج درمانی این بیماران در زندگی خانوادگی‌شان نیز اثرگذار باشد.

ابوالقاسمی ضمن تاكید براینكه لازم است نگاه ما به درمان بیماران جامع، عمقی و اساسی باشد، اظهار كرد: دریافت یك جای تمامی خدمات مورد نیاز برای درمان یك بیمار نیازمند كار گروهی است و موجب افزایش رضایتمندی بیمار نیز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ضمن انتقاد از عملكرد بیمه‌ها در حوزه سلامت اظهار كرد: شورای عالی بیمه كی قرار است از خواب بیدار شود. دانشگاه‌های علوم پزشكی در زمینه تعرفه‌ها در تنگنا هستند،‌ هزینه‌های پزشكی روز به روز بالا تر می‌رود و متاسفانه تعرفه‌ها اصلاح نمی‌شوند.

وی افزود: بیمه‌ها باید نگاه جدی‌تری به تعرفه‌ها داشته باشند. با ادامه یافتن روند كنونی اختلاف تعرفه میان بخش خصوصی و دولتی روز به روز بیشتر می‌شود. لازم است نگاه مدیریتی به درمان اصلاح شود.
ششمین كنگره بیماری‌های مجاری صفراوی و پانكراس از تاریخ 12 تا 14 مهرماه در بیمارستان آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha