سلامت نیوز : ربابه شیخ‌الاسلام در نشست خبری عصر امروز نخستین جشنواره و همایش تناسب اندام و بدنسازی «تهدید تا سلامت» اظهار داشت: اضافه وزن و چاقی از پدیده‌های قرن جاری است که روز به روز با تغییر شیوه زندگی، افزایش شهرنشینی و کاهش فعالیت‌های بدنی گسترده و پیچیده‌‌تر به عنوان عاملی مؤثر در بروز و شیوع بیماری‌های مزمن و تحلیل‌برنده مانند دیابت، بیماری‌های قلب و عروق، افزایش فشار خون، مشکلات جدید مفصلی - استخوانی و سکته‌های قلبی و مغزی شناخته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: اصلاح شیوه زندگی، پرداختن به فعالیت‌های بدنی و تلاش برای مدیریت وزن و داشتن تناسب اندام بر سلامت عمومی مورد تأکید تمام متخصصان سلامت است ولی استفاده نادرست از رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها، کاربرد نابجا از وسایل و ابزارها و روش‌هایی که به منظور تناسب اندام و به خصوص بدنسازی و پرورش اندام تبلیغ می‌شود اغلب مخاطراتی مانند نارسایی‌های کلیوی و مشکلات کبدی برای استفاده‌کنندگان پیش می‌آورد که ممکن است عوارض آن کشنده یا همراه با بروز ناتوانایی‌های جسمی مادام‌العمر شود.

شیخ‌الاسلام بیان داشت: گرایش روز‌افزون نوجوانان و جوانان به داشتن اندامی تراشیده و عضلانی منتج از سوء اثر فیلم‌ها، تبلیغات رسانه‌ها و مدهای رایج موجب استفاده گسترده نسل جوان از مکان‌های غیراستاندارد و روش‌های پرخطر و بعضاً استفاده از مواد نامناسبی می‌شود که تهدید بزرگی برای سلامت آنها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع جمعی از اساتید، متخصصان و صاحبنظران و فعالان حوزه سلامت به منظور بررسی ابعاد مختلف موضوع و پیشبرد فرهنگ همگانی تناسب اندام ایمن اقدام به برگزاری نخستین جشنواره علمی - فرهنگی و همایش علمی تناسب اندام و بدنسازی «تهدید تا سلامت» را برگزار می‌کند تا نسلی که به عنوان سرمایه‌های ملی کشور از نظر فرهنگی و اجتماعی هستند زندگی سالم و پاکی داشته باشند.

شیخ‌الاسلامی اظهار داشت: هدف اصلی برگزار‌کنندگان نخستین جشنواره تناسب اندام و بدنسازی «تهدید تا سلامت»، اطلاع‌رسانی در زمینه لزوم استفاده از روش‌های صحیح تناسب اندام و حس سلامتی جسمانی است زیرا خوشبختانه جوانان ما گرایش زیادی به کنترل وزن و حفظ تناسب اندام خود دارند.

وی ادامه داد: ولی نکته مهمی که برای مدیران بخش سلامت دغدغه ایجاد می‌کند بکارگیری روش‌های نادرست به خصوص برای کاهش وزن و بدنسازی روش‌های نادرست رژیم‌های بسیار غلط غذایی و استفاده از مواد و بعضا فرمول‌هایی است که سلامت را به شدت در معرض خطر قرار می‌دهد.

شیخ‌الاسلام گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که متأسفانه گاهی جوانانی با مشکلات کلیوی و کبدی کارشان به دیالیز و حتی مرگ کشیده است یا دچار عوارض غیرقابل برگشتی شده‌اند که تا آخر عمر آنها را از داشتن یک زندگی سالم و شاداب محروم می‌کند.

وی  ادامه داد: اطلاع‌رسانی در زمینه شیوه زندگی سالم، انجام ورزش‌های متناسب، پیشبرد فرهنگ همگانی، تناسب اندام ایمن، اجتناب از روش‌های مضر و خطرناک و مواد روانگردان از اهداف دیگر برگزاری نخستین جشنواره تناسب اندام و بدنسازی «تهدید تا سلامت» است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در کنار این جشنواره با برگزاری همایش علمی قصد داریم ضمن به اشتراک گذاشتن جدیدترین یافته‌ها و تجارب علمی تصویری از وضعیت موجود را با کمک متخصصان ترسیم کنیم و تلاش کردیم تا ابزاری کاربردی و مبتنی بر دانش فنی در اختیار مسئولان و دست‌اندرکاران این بخش مهم از سلامت جامعه قرار دهیم تا بهتر مسائل و مشکلات را شناسایی کرده و راه‌حل‌های مناسب را اجرایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha