سلامت نیوز :  سید مجتبی سیدین با بیان اینکه هم اکنون دانشمندان می‌کوشند از پودر اکسید تیتانیوم مشابه ترابکولار استخوان استفاده کنند، اظهار کرد: در حالت طبیعی استخوان جانوران و انسان توخالی و یک لایه متراکم سطح آن را پوشانده است از این رو دانشمندان می‌کوشند تا با ماده‌ای ساختاری مشابه را برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته ایجاد کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه هم اکنون ایمپلتنولوژی جایگاه خود را در ارتودنسی هم پیدا کرده است، گفت: اگر چه در دنیا به مدت 15 سال بر روی استفاده از سلول‌های بنیادین برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته کار شده است اما هنوز به نتایج قابل قبولی نرسیده‌اند.

استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر ایمپلنت‌ جایگزین مناسبی برای دندان‌های از دست رفته به شمار می‌رود. برخی بخشی از دندانها یا همه دندانها را از دست می‌دهند همچنین عده‌ای به طور مادرزادی دندان ندارند یا شمار دندان‌های آنها به طور مادرزادی اندک است پیش از این پروتزهای متحرک و ثابت جایگزین مناسبی برای دندان‌های از دست رفته بود اما امروزه ایمپلنت‌ گزینه مناسب درمان است.

سیدین با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از پوسیدگی و از دست دادن دندان ادامه داد: از این رو آموزش و فرهنگسازی باید از پیش دبستانی آغاز شود تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

این جراح لثه افزود: عواملی چون استعمال سیگار، ابتلا به دیابت و رعایت بهداشت دهان و دندان در طول عمر ایمپلنت‌ها بسیار مؤثر هستند.

این پروستودنتیست‌ و ایمپلنتولوژیست با اشاره به آغاز بحث ایمپلنت در کشورهای آمریکایی گفت: بررسی و تحقیق در خصوص استفاده از مواد پیوند برای کمک به پایداری، ثبات و چسبندگی دندان همچنان ادامه دارد.

سیدین یادآور شد: اگر چه آمار صحیحی از میزان دندانهای از دست رفته در دسترس نیست اما در برخی استان‌ها واقع در شرق و جنوب شرقی کشور و حتی برخی مناطق کوهستانی بیماری‌های لثه بیشتر وجود دارد.

نخستین کنگره بین‌المللی ICOI در منطقه خاورمیانه برای اولین بار با حضور شماری از اساتید و سخنرانان برجسته ایرانی و همچنین صاحبنظران زیبایی و ایمپلنت‌ از کشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، مصر و ترکیه 25 الی 28 مهر ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha