پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5764

محققان دریافته اند با توجه به ضرورت استفاده از صندلی مخصوص کودکان در اتومبیل،احتمال بروز مرگ ناگهانی نوزادان در مواردی که کودک در صندلی اتومبیل قرار داده شده ، بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، محققان کانادایی دریافته اند نوزادان در حدود سن یک یا دوماهگی به شدت آسیب پذیر بوده و چنانچه در صندلی مخصوص کودک دراتومبیل ، قرار داده شوند با وجود اینکه در حالت خوابیده نیستند اما به واسطه محکم بسته شدن به صندلی امکان دارد دچار مرگ ناگهانی شوند.

محققان از سال 1991 تا 2000 ، با بررسی بیش از 500 کودک به این نتیجه رسیده اند که 17 درصد از مرگ و میر نوزادان در مواردی رخ داده که آنها را در صندلی اتومبیل قرار داده و محکم بسته اند تا مانع از افتادنشان شوند.

لازم به ذکر است ، مرگ ناگهانی نوزادان از زمان تولد و حداکثر تا 12 ماهگی، کودکان را تهدید می کند و نحوه قرار گرفتن کودک در صندلی و یا رختخواب در این امر تاثیر گذار است.

همچنین در برخی از موارد نیز نوزادان به دلیل اختلال در وضعیت تنفسی ، رنگ چهره شان کبود شده و در صورت تعلل در رسیدن به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند ، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند ، والدین  کودکان زیر 5 تا 6 ماه را در صندلی مخصوص در اتومبیل قرار ندهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha