چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 57642

سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشكی دانشگاه بن در یك مطالعه جدید عوامل و پیامدهای اعتیاد به اینترنت را آشكار ساختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر كریستیان مونتاگ، متخصص اصلی این مطالعه در دپارتمان روانشناسی بیولوژیك دانشگاه بن یادآور شد: آزمایشات ما تایید می‌كند كه معضل اعتیاد به اینترنت یك خیال واهی و ساخته و پرداخته ذهن نیست بلكه عامل پزشكی دارد و درمانگر‌ها و پزشكان هر روز به اطلاعات بیشتری درباره این اختلال روانی دست پیدا می‌كنند.

طی چند سال گذشته متخصصان بن در مجموع روی 843 نفر مطالعه كرده و عادات آنها را در ارتباط با كاربرد اینترنت مورد ارزیابی قرار دادند. در این مطالعه متخصصان دانشگاه بن با همكاری كارشناسان انستیتو مركزی سلامت روان مانهیم روی ساختار ژنتیكی كاربران اینترنتی بررسی‌های دقیقی انجام دادند.

آنها دریافتند كه از بین افراد تحت مطالعه، 132 نفر مشكلات رفتاری مرتبط با كاربرد اینترنت از خود بروز می‌دهند.این كارشناسان با انجام آزمایشات بیشتر متوجه شدند كه همین 132 نفر حامل یك نسخه ژنتیكی متفاوتی هستند كه در اعتیاد به نیكوتین نیز نقش مهمی ایفا می‌كند.بعلاوه بررسی‌ها نشان داد در میان افرادی كه اختلالات رفتاری ناشی از اعتیاد به اینترنت بروز می‌دهند، این نسخه ژنتیكی به طور خاص در زنان شایعتر از مردان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha