یك متخصص بیماری‌های دهان و دندان گفت نوشیدن یك لیوان آب بعد از مصرف شیرینی‌ها و مواد قندی در سلامت دندانها و جلوگیری از پوسیدگی‌های دندانی موثر است.

دكتر "رسول مفید" رئیس دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در حاشیه دهمین همایش اندودانتیست‌های ایران در گفت و گو با  ایرنا افزود نوشیدن آب بعد از خوردن مواد قندی مانع از تجمع مواد میكروبی در دهان و فضای بین دندانها می‌شود.

وی گفت نوشیدن یك لیوان آب پس از مصرف مواد قندی و شیرینی همچنین از تشكیل اسید ناشی از فعالیت میكروبها در دهان كه باعث پوسیدگی‌های دندانی می‌شود جلوگیری می‌كند.

این متخصص بیماری‌های دهان و دندان اضافه كرد این كار باعث پاك شدن دهان از باقی مانده‌های مواد قندی نیز می‌شود و از فعالیت عوامل میكروب زا در دهان و فضای لای دندانهای جلوگیری می‌كند و بطور كلی مانع اثرات منفی مواد قندی می‌شود.

به گفته وی نوشیدن آب به لحاظ اینكه در هر مكان و در صورت همراه نداشتن مسواك به راحتی قابل انجام است، اهمیت دارد.

وی گفت افراد باید بلافاصله بعد از خوردن مواد قندی و شیرینی جات و احساس طعم شیرین، آب بنوشند تا مواد جانبی شیرینی در دهان رفع شود.

وی در ادامه گفت و گو با ایرنا گفت بهترین و ساده‌ترین كار برای ارتقای سلامت دهان و دندان، سه نوبت مسواك زدن در طول روز است و بخصوص مسواك زدن در شب و قبل از خواب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دكتر مفید اضافه كرد همچنین استفاده از نخ دندان و مراجعه شش ماه یك بار به دندانپزشك نقش بسیار موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان دارد كه هزینه چندانی نیز تحمیل نمی‌كند.

وی به والدین توصیه كرد مسواك زدن روزانه را به كودكان خود آموزش دهند تا آنها به انجام این كار عادت كنند و بلافاصله بعد از مصرف موادغذایی عمل مسواك زدن را انجام دهند.

دهمین همایش اندودانتیست‌های ایران روز پنجشنبه در دانشكده دندانپزشكی دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از ‪ ۱۵۰۰‬دندانپزشك از سراسر كشور گشایش یافت.

شعار این همایش ایده‌های نوین در اندودانتیكس است كه در آن موضوعاتی همچون استفاده از ‪ ،RVG‬چگونگی كاربرد ‪ MTA‬در معالجه ریشه دندان، ایمپلنت‌های اندودانتیك و روش‌های جدید پر كردن كانال ریشه دندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برگزاری كار عملی بر روی بیمار در اتاق فیلمبرداری دانشكده دندانپزشكی و پخش مستقیم آن در سالن همایش و بطور هم زمان پاسخ به سوالات شركت‌كنندگان از برنامه‌های جانبی این همایش است.

این همایش از ‪ ۱۵‬امتیاز بازآموزی برای دندانپزشكان عمومی و ‪ ۹‬امتیاز بازآموزی برای متخصصان دندانپزشكی برخوردار است.

‪ ۲۰۰‬مقاله به دبیرخانه همایش رسیده كه از این بین ‪ ۱۲۰‬مقاله به صورت سخنرانی و ‪ ۴۰‬مقاله به صورت پوستر در طی سه روز كنگره ارایه می‌شود.

همچنین ‪ ۵۰‬میزگرد علمی در طول برگزاری همایش ارایه می‌شود كه ‪۸۰‬ استاد دندانپزشكی برای مدیریت این میزگردها دعوت شده‌اند.

دهمین همایش اندودانتیست‌های ایران شنبه ششم مرداد ماه به كار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha