چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 57651

سلامت نیوز :پزشكان در كنگره ESMO سال 2012 در وین اعلام كردند داروی آسپیرین كه امروز توسط شمار زیادی از مردم جهان برای تسكین درد و كاهش خطر ابتلا به امراض قلبی مصرف می‌شود، می‌تواند در پیشگیری از سرطان نیز موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بخش قابل توجهی از مطالعات و یافته‌های پزشكی تایید می‌كند كه مصرف آسپیرین در كاهش خطر احتمالی ابتلا به سرطان روده – راست روده و شاید برخی از سرطان‌های دیگر نیز موثر است اما پزشكان بین‌المللی هنوز در خصوص اینكه آیا با استناد به این مدارك پزشكی می‌توان به میلیون‌ها فرد سالم توصیه كرد كه آسپیرین مصرف كنند، اختلاف نظر دارند و در كنگره وین این مطلب مهم مورد بحث و مذاكره كارشناسی قرار گرفته است.

گروهی از پزشكان تاكید دارند پیش از اینكه به مردم توصیه كنیم برای پیشگیری از سرطان‌ها آسپیرین مصرف كنند، ابتدا باید مطمئن شویم كه این دارو عوارض جانبی جدی‌تری نداشته باشد. از مهم‌ترین عوارض مصرف زیاد آسپیرین بروز خونریزی‌های مجاری گوارشی است.با وجودی كه بسیاری شواهد پزشكی دال بر تاثیر مفید آسپیرین در پیشگیری از سرطان دارد اما چنانچه عوارض آن بیش از مزایای آن باشد، مصرف روزانه آن به افراد سالم توصیه نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha