سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند نمی‌توانند واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

دکتر حسین بیگلری در گفت وگو با (ایسنا) ، آنفلوانزا را سردسته بیماری‌های ویروسی شایع در فصل سرما دانست و گفت: مهمترین مشخصه بیماری‌های عفونی ویروسی درگیری دستگاه تنفسی فوقانی است.

وی اظهارداشت: واکسن آنفلوانزا از ویروس‌هایی که در سالهای گذشته بیشترین میزان حمله را داشته‌اند تهیه می‌شود.این پزشک متخصص ادامه داد: از آنجایی که این ویروس‌ها مرتبا تغییر شکل داده و مقاومت ایجاد می‌کنند هر سال نوع ویروس‌های کشته شده مورد استفاده در واکسن نیز تغییر خواهد کرد.

بیگلری بیماران قلبی وعروقی، بیماران تنفسی مزمن (آسم و برونشیت)، افراد مبتلا به دیابت، کودکان دچار سوءتغذیه و نقص سیستم ایمنی، سالمندان بالای 65 سال، پزشکان، پرستاران، کارکنان بیمارستان‌ها و بیماران دیالیزی را از جمله مهمترین گروه‌های در معرض خطر برشمرد که حتما باید از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.وی با بیان این كه واکسن باید در دمای سرد و مناسب نگهداری شود،گفت: بیماری های عفونی ایمنی حاصل از واکسن دو هفته بعد از تزریق ایجاد خواهد شد.این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: باید تزریق واکسن توسط افراد متخصص صورت گیرد تا در صورت بروز عوارض احتمالی ناشی از تزریق، خطری متوجه فرد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha