سلامت نیوز: مهمترین عاملی که در کودکان در اثر جدایی پدر و مادرشان ترس و دلشوره پدید می آورد تغییر در برنامه‌ی زندگی روزانه‌ی آنان است چرا که کودک ناگزیر است تغییرات زیادی را بپذیرد.
غفار رمضانی کارشناس ارشد روان‌شناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  زمانیکه زن و شوهر از هم جدا می شوند فرزند پسری که از پدر خود جدا شده یا دختری که از مادر خود جدا می شود مضطرب تر از کودکانی هستند که پس از جدایی با والد هم جنس خود زندگی می کنند.

رمضانی افزود: چرا که پسری که از ارتباط داشتن با پدر خود محروم شده در حقیقت الگوی همانندسازی خود را از دست داده است و نمی تواند نقش پدر آینده را به خوبی فراگیرد تا به مرحله‌ی عمل برساند و ایفا کند.

وی اظهار داشت: دختران هم زمانی که پس از جدایی از مادر خود محروم می شوند نمی توانند عواطف مادرانه را در خود بشناسند و همین نکته فرزند را پس از جدایی پدر و مادر سردرگم می کند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: کودک به پدر و مادر و خواهر و برادرش نه تنها به شدت وابسته است بلکه به آنان نیاز دارد تا آنجا که هرگونه تغییری در این روابط می تواند او را نگران، پریشان و پراز دلشوره کند اگر کودک نتواند بستگان درجه اول خانواده را ببیند به نقش و فشار روانی فراوانی دچار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha