سلامت نیوز: دبیر اجلاس معاونین غذا و داروی قطب پنجم کشور گفت: تعامل و همکاری بین استان‌های عضو این قطب وجود دارد و کمبودهای دارویی در این استان‌ها احساس نمی‌شود.

قباد محمدی در حاشیه دومین اجلاس سال جاری معاونین و مدیران غذا، دارو و آزمایشگاه قطب پنجم کشور در گفت‌وگو با فارس در سنندج اظهار کرد: در شرایط کنونی چون مشابه اکثر داروهای خارجی در کشور وجود دارد در نتیجه کمبودهای دارویی قابل جبران است.

وی به وضعیت دارویی قطب پنجم کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر وجود داروهای مشابه، همکاری و تعامل موجود در بین مسئولان استان‌های قطب پنجم کشور هم موجب شده که کمبودهای دارویی به مردم فشار وارد نکند.

این مسئول ادامه داد: اگر کمبود دارویی در استانی مانند کردستان مشاهده شود دیگر استان‌های قطب پنجم اقدام به جبران این کمبود می‌کنند.

دبیر اجلاس معاونین غذا و داروی قطب پنجم کشور عنوان کرد: از آنجا که استان‌های این قطب دارای مرز مشترک با کشور عراق هستند لذا از طیف‌های حساس در زمینه قاچاق داور و محصولات آرایشی محسوب می‌شوند.

محمدی در زمینه مصرف مواد آرایشی و بهداشتی و غذایی قاچاق به مردم هشدار داد و با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد موارد مرگ حاصل از مصرف مکمل‌های دارویی و پروتئینی قاچاق بوده‌ایم تاکید کرد: مردم باید با آگاهی و از داروخانه‌ها اقدام به تهیه دارو و مکمل‌ها کنند.

وی از ورزشکاران نیز درخواست کرد به هیچ وجه داروی تقویتی را از باشگاه‌های بدنسازی تهیه نکنند و در این رابطه حتماً به داروخانه‌ها مراجعه نمایند.

این مسئول بر حمایت از کارخانه‌های تولید مواد غذایی و دارویی داخلی تاکید کرد و گفت: برای حفظ سلامت غذایی و تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از کارخانه‌های تولید مواد غذایی و دارویی کشور حمایت بیشتری صورت گیرد.

دبیر اجلاس معاونین غذا و داروی قطب پنجم کشور در ادامه به مصوبات و نتایج جلسات آنها اشاره و تصریح کرد: تصویب تعدادی از مصوبات توسط قطب پنجم امکان‌پذیر نیست و تصمیم‌گیری در ارتباط با آنها باید توسط مسئولان کشوری صورت گیرد.

محمدی عنوان کرد: مصوبات مطرح شده در این اجلاس به دنبال ارتقای وضعیت دارو و سلامت غذایی مردم است و اکثر مصوبات این اجلاس به نتیجه رسیده و نتایج مثبتی را هم در برداشته است.

وی در پایان متذکر شد: در نخستین جلسه سال‌جاری 6 مورد در رابطه با نحوه ارائه دارو در طرح پزشک خانواده و کنترل توزیع دارو در شرکت‌های پخش دارو مصوب شد که تمامی آنها اجرایی شده‌اند.

شایان ذکر است؛ استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و لرستان عضو اجلاس غذا و داروی قطب پنجم کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha