سلامت نیوز: دبیر کمیسیون اجتماعی از واگذاری فرزند به دختران مجرد حائز شرایط در پی تسهیل قانون فرزندخواندگی خبر داد.

جواد برات در گفت و گو با پانا بیان کرد: قانون تسهیل در فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، در حال تصویب است و بندهایی به قانون قبلی اضافه شده است.

وی ادامه داد: قانونی که تاکنون درخصوص فرزندخواندگی اعمال می شد بسیار قدیمی بود و با توجه به افزایش جمعیت و تغییر ساختارهای جامعه، این نیاز احساس شد تا قانون دچار تغییراتی شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی افزود: یکی از تغییرات ایجاد شده در قانون فرزند خواندگی، افزایش ظرفیت ها است و طبق آن تعداد خانوارهایی که می توانند از بهزیستی کودکی به فرزندی قبول کنند افزایش یافته است. به عنوان مثال دختران مجردی که حائز شرایط ویژه ای که در قانون جدید تعریف شده است باشند، می توانند حضانت فرزندی را بر عهده بگیرند.

وی همچنین توضیح داد: برخی از خانواده های دارای فرزند  که حائز شرایط هستند نیز می توانند کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند.

برات هدف از این اصلاحیات را کاهش محدودیت ها برای فرزندخواندگی دانست و ابراز امیدواری کرد که با تسهیل این روند، کودکان بد سرپرست بیشتری وارد کانون خانواده شوند.

قانون حمایت از حقوق كودكان در حال حاضر در گروه رفاه اجتماعی كمیسیون اجتماعی مجلس در حال بازبینی است و مقرر شده با تشكیل جلسه مشترك میان نمایندگان شورای نگهبان، اعضای كمیسیون اجتماعی و دستگاه‌های ذیربط از جمله بهزیستی مورد بازبینی قرار بگیرد. همچنین این قانون استیذان مقام معظم رهبری را دارد و مشكلات شكلی آن حل شده و در حال حاضر تنها دارای 23 مشكل محتوایی است كه قابل رفع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha