سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چربی خون بالا عامل بیش از نیمی از سکته های قلبی است و از هر پنج سکته مغزی، یک مورد به علت چربی خون بالا اتفاق می افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، زهرا عبداللهی با اشاره به آنکه چربی، نوعی ماده غذایی و یکی از ترکیبات مهم مورد نیاز بدن انسان است، افزود: با حذف چربی ترانس(روغن جامد) و جایگزین کردن آن با روغن های مایع می توان از 40 درصد مرگ های ناشی از بیماری قلبی عروقی پیشگیری کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی گفت: میلیاردها سلول در بدن برای تبادل فرمان های عصبی و محافظت بافت ها در برابر بعضی از شوک های محیطی مانند سرما و سایر فعالیت های خود به چربی نیاز دارند و تمامی بافت های عصبی، سلول های مغزی و غشای سلول های بدن از چربی است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف زیاد چربی ها، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، افزایش فشار خون و بیماری دیابت را افزایش می دهند و در کشورهایی که دریافت روغن های جامد، لبنیات پرچرب، کره، مارگارین و چربی های موجود در گوشت قرمز و فرآورده های گوشتی بالاست، مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق نیز بالا است.

عبداللهی ادامه داد: مصرف زیاد مواد غذایی پر چرب، به خصوص چربی های حیوانی و گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را افزایش می دهد.

وی گفت: بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها مهمترین علت مرگ و میر در کشور هستند که یکی از دلایل آن الگوی غلط مصرف روغن های خوراکی و مصرف غذاهای چرب و سرخ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha