شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 57709
سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از علائم مهم ابتلا به آلرژیها خارش بدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر فرحزاد جباری با اشاره به تفاوتهای آلرژیها و سرماخوردگی اظهار داشت: تفاوت اصلی این دو بیماری این است که در سرماخوردگیها به دلیل اینکه عومل ویروسی و میکروبی در به وجود آمدن آنها دست دارند بیمار دچار تب می شود ولی در حساسیتها تب در حالت عادی وجود ندارد و تنها زمانی تب بروز می کند که بیمار دچار سینوزیت و یا عفونت گردد.

وی در این راستا تصریح کرد: در بیماران مبتلا به سرماخوردگیها علائم مانند درد بدنی منتشر وجود دارد در صورتیکه در بیماران دارای حساسیت این علائم وجود ندارد و فقط امکان دارد دچار کمی رنگ پریدگی و یا کسالت باشند.

رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت با اشاره به عوامل ایجاد کننده آلرژی ها ادامه داد : برای ایجاد حساسیت باید زمینه های ژنتیکی و محیطی توام باشند.

جباری در این راستا خاطر نشان کرد: عوامل محیطی شامل هر چیزی است که بتواند سیستم بدن را تحریک کند مانند غذاهای مختلف، گرده های گیاهان به خصوص در ابتدای بهار و یا پاییز، حیوانات خانگی و عواملی از این قبیل هستند.
وی با اشاره به روش های درمان این بیماری تاکید کرد : در این بیماری اولین روش درمانی که توصیه می شود حذف کردن عامل محیطی است به عنوان مثال برای بیماری که حیوان خانگی دارد توصیه می شود که نزدیک آن نباشند.
 
رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت ادامه داد : اما در مراحل بعدی سعی می شود تا پاسخهای ژنتیکی را کم کنیم در واقع در روشهای ایمونوتراپی از داروهایی استفاده می شود که در اصطلاح عموم به آنها واکسن گفته می شود و با استفاده در دفعات مکرر از آنها سعی می شود تا سیستم بدن را به سمتی پیش ببرند که در مقابل این تحریکات پاسخ ندهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha