شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
سلامت نیوز :یك آتش نشان اهل جمهوری چك از شش ماه پیش تاكنون بدون قلب زندگی می كند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیركت متن، یاكوب هالیچ زندگی اش را مدیون یك معجزه فن آوری جراحی است. یاكوب از یك تومور سرطانی رنج می برد و پزشكان ناگزیر شدند در ماه آوریل گذشته قلب او را درآورند.

به دلیل اینكه قلبی برای پیوند در دسترس نبود یاكوب نتوانست از عمل پیوند قلب سود بجویید. پزشكان ناگزیر پمپ های مكانیكی را در قفسه سینه وی نصب كردند. از شش ماه پیش تاكنون این آتش نشان 37 ساله با این وسیله به زندگی اش ادامه می دهد.

پزشكان به یك شیوه جراحی آزمایشی كه در سال 2011 روی  مرد آمریكایی ساكن تگزاس انجام شده بود، متوسل شدند. اما این عمل آزمایشی با ناكامی مواجه گشته و مرد آمریكایی پنج هفته پس از جراحی جان سپرد.

امروز یاكوب هالیچ تنها یك اندشه در سر دارد، بازگشت به سركارش. یان پیریك یكی از اعضای تیم جراحی كه او را عمل كرده اند، می گوید: فقط به لطف اراده پولادینش است كه یاكوب هنوز زنده مانده است. او همه تلاش خود را می كند. بسیار كار دشواری است زیرا پس از دو ماه به سر بردن در تختخواب ماهیچه ها ضعیف می شوند. او باید دوباره عضلاتش را قوی كند.

وی می افزاید: ما نمی دانیم یاكوب تا چه مدتی بدون یك قلب واقعی زنده خواهد ماند. سیستمی كه در قفسه سینه اش كار گذاشته شده موقتی است.او برای اینكه بتواند به زندگی عادی بازگردد نیاز به پیوند قلب دارد. هر روز كه می گذرد مشكلات متفاوتی می توانند بروز كنند. زمان انتظار برای دریافت قلب به طور متوسط هشت ماه است. بنا براین ، آتش نشان شجاع باید صبور باشد.

یاكوب در ماه اوت گذشته گفته بود: گرفتن تصمیم برای درآوردن قلبم تصمیمی بسیار دشوار بود. من تصمیم گرفتم برای زنده ماندن بجنگم و ترس از عمل جراحی را از خود دور كنم. احساس می كنم كه همه چیز در بدنم و در سرم عادی است. نمی توانم تفاوتی را با حالت عادی احساس كنم زیرا بدنم به همان شكل سابق در حال فعالیت است. تنها چیزی كه متوجه می شوم این است كه فاقد ضربان قلب هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha