سلامت نیوز :رئیس سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب ابراز امیدواری کرد مرکز جامع علوم اعصاب ایران تا اواخر سال آینده راه‌اندازی شود. پروفسور مجید سمیعی در نشست خبری پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب که در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت: در این کنگره می‌‌خواهیم ببینیم در زمینه جراحی مغز و اعصاب در چه جایگاهی قرار داریم و به کجا باید برویم.
پروفسور سمیعی همچنین راه‌اندازی مرکز جامع علوم اعصاب جهان در ایران تا پایان سال آینده، عنوان کرد: قصد دارم 50 درصد از فرصت خود را به ایران اختصاص دهم.

به گزارش سلامت نیوز وی به تصادفاتی که موجب صدمه مغزی می‌‌شوند اشاره کرد و افزود: تقریبا می‌‌شود گفت ۹درصد مرگ و میر در سراسر دنیا مربوط به تصادفات است. پروفسور سمیعی با اشاره به اینکه در سال بین ۱۵۰ تا۲۰۰ میلیون انسان به دلیل وقوع تصادف از بین می‌‌روند، افزود: عمل‌های جراحی ناشی از این تصادفات حدود ۳۰۰ تا۴۰۰ میلیون دلار هزینه به کشور‌ها تحمیل کرده است. وی در ادامه به راه‌اندازی مرکز جامع علوم اعصاب جهان در ایران اشاره کرد و افزود: اطمینان صددرصدی دارم با کمک ملت ایران، این مرکز بهترین مرکز علوم اعصاب در دنیا می‌‌شود.


پروفسور مجید سمیعی در مراسم افتتاحیه «غرفه پروفسور سمیعی» در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی با اشاره به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مغز و اعصاب که از بعدازظهر دیروز در بیمارستان میلاد آغاز به کار می‌کند، عنوان کرد: نزدیک به 30 استاد برجسته از سراسر جهان که در حوزه تصادفات مغزی فعالیت می‌کنند، در این سمپوزیوم حضور خواهند داشت.وی ادامه داد: در نظر داریم تا کلیه اطلاعات و گزارشات مربوط به تصادفات مغزی را جمع‌آوری کرده و بتوانیم یک گایدلاین در این خصوص طراحی کرده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بگذاریم.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان افتتاح مرکز جامع علوم اعصاب جهان در ایران، عنوان کرد: این مرکز متعلق به تمام مردم ایران است که خیرین هزینه‌های مربوط به ساخت آن را تقبل کرده‌اند و هدیه‌ای است که آن را به مردم ملت ایران تقدیم می‌کنند.پروفسور سمیعی ادامه داد: این مرکز علاوه بر اینکه به مقوله درمان بیماران می‌پردازد، از حیث پژوهشی و علمی نیز فعالیت خواهد کرد و امید است تا پایان سال آینده افتتاح شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قصد ندارد به ایران بازگردد، اظهار کرد: در حال حاضر مشغله بسیاری در آلمان و پکن دارم و قرار است تا چند ماه آینده مرکز علوم اعصاب دیگری نیز در هند افتتاح کنم، اما با این حال تصمیم گرفته‌ام تا نیمی از وقت خود را در سال در ایران بگذرانم.

البته همه تلاش من برای خدمت به ایران است تا بتوانم تمام تجربیاتم را به ایران منتقل کنم.رئیس بیمارستان علوم اعصاب هانوفر آلمان افزود: علم و دانش روز به روز در حال پیشرفت است، بایستی در این پیشرفت سهیم باشیم و روزی به جایگاهی دست یابیم که سایر کشورها از تجربیات ما بهره‌مند شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha