سلامت نیوز: معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با بیان اینكه سال گذشته استان تهران علاوه بر اعتبارات ملی برای كمك به تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها 30 میلیارد تومان در نظر گرفت، عنوان كرد: در سال جاری نیز همین مبلغ برای نوسازی بیمارستان‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

نعمت الله تركی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: با توجه به اینكه مباحث مربوط به بهداشت و درمان در اعتبارات ملی دیده شده و به صورت متمركز اعتبار آن تخصیص می‌یابد، از سال 89 تا كنون در بحث نوسازی و تجهیز بیمارستان‌های فرسوده اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه بیمارستان‌های استان تهران علاوه بر مراجعه كنندگان بومی، خدمات گسترده‌ای را به كشور ارائه می‌دهند، خاطر نشان كرد: سال گذشته علاوه بر اعتبارات ملی، استانداری 30 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و مقاوم سازی بیمارستان‌های فرسوده استان اختصاص داد كه 30 بیمارستان به صورت صد درصد مقاوم سازی و بهسازی شدند.

تركی همچنین از افتتاح بیمارستان 400 تختی شهرستان پاكدشت و بیمارستان 460 تختی اسلامشهر تا پایان سال خبر داد و گفت: در برخی از شهرستان‌ها نیز بیمارستان‌های جدیدی در حال احداث است كه تا پایان سال احداث آنها به اتمام می‌رسد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در حال حاضر حدود 20 بیمارستان در تهران باقی مانده كه نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است و استانداری تلاش می‌كند در حد توان و تخصیص اعتبارات بتواند این بیمارستان‌ها را در لیست بازسازی و مقاوم سازی قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha