سلامت نیوز: نایب رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره معتقد است سایت های همسریابی فاقد هر گونه اعتبار علمی و ارائه خدمات مناسب مشاوره ای برای ازدواج جوانان است.

شکوه نوابی نژاد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: مشاوره های پیش از ازدواج ضرورتی است که در جوامع پیچیده امروزی به شدت احساس می شود، اما این روزها شاهد راه اندازی سایت هایی برای ارائه این مشاوره ها هستیم.

وی افزود: این در حالی است که این سایت ها فاقد اعتبار علمی است و تعاریف آنها از ازدواج و روابط دختر و پسر خارج از عرفی است که در جامعه وجود دارد. به همین دلیل خانواده ها و جوانان نباید به این سایتها اعتماد کنند.

به گفته نوابی نژاد، مراکز مشاوره ای که از سوی سازمان نظام پزشکی مجوزهای لازم را گرفته اند، از متخصصان علم روانشناسی و مشاوره در امر ازدواج استفاده می کنند و به مراجعه کنندگان یک مجموعه کامل مشاوره قبل از ازدواج که شامل خودشناسی دختر و پسر، خانواده، شرایط اجتماعی و ... ارائه می دهند. بنابراین با اتکا و اعتماد به چنین سایت هایی نمی توان، راهکارهای لازم را برای شروع یک زندگی ایده آل دریافت کرد.

این استاد دانشگاه درباره آیین نامه ساماندهی مراکز مشاوره که از سوی وزارت ورزش وجوانان به هیات دولت پیشنهاد داده شده گفت: ساماندهی مراکز مشاوره اقدام بسیار مناسبی است که باید اتفاق می افتاد. البته تا پیش از این آیین نامه، مراکز مشاوره مجوزهای خود را از سازمان نظام روانشناسی می گرفتند که با توجه به تشکیل وزارت جوانان، از این به بعد این مراکز باید مجوزهای خود را از این وزارتخانه دریافت کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha